tag:blogger.com,1999:blog-3250066366369662220.post3064137490516649391..comments2023-03-31T10:53:44.197+02:00Comments on Niklas Strömstedts Blogg: Falskt legNiklas Strömstedthttp://www.blogger.com/profile/17752644186716567298noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3250066366369662220.post-54684657586051850322009-01-08T19:50:00.000+01:002009-01-08T19:50:00.000+01:00Reklamen påverkar ju, som Suzesan säger, mer än va...Reklamen påverkar ju, som Suzesan säger, mer än vad vi vet. <BR/>Jag kan undra varför denna överkonsumtion. Varför tillåter vi att vi skapar oss behov som egentligen inte gynnar oss och våra liv, tvärtom för alla de som lever på marginalen. <BR/>Var tar allt som egentligen betyder någonting vägen i den här jakten på yta? <BR/><BR/>Inte för att jag är det bästa föredömet då jag gillar att shoppa själv och är tämligen fåfäng... Men varför? Är våran självänsla i grunden så usel så vi måste hävda oss genom utseende och prylar. <BR/>Man får inte sluta shoppa för "då stannar hjulen" sägs det på nyheterna, som jag numera tittar på igen. <BR/>Visserligen men den konsumtion som är klar överkonsumtion gynnar inte oss, utan de som äger mycket aktier i företaget. <BR/>Naturligtvis måste hjulen rulla men vi får kanske ändra färdriktning till en del. <BR/><BR/>Våra ideal har blivit märkliga ... men som sagt jag har ingen lösning på det här och är till en hyfsad stor del delaktig i eländet.<BR/>För att ytterligare påtala vilken hyvens människa jag är så har jag till slut skaffat ett fadderbarn. Kanske enbart av egoistiska skäl, då det gör att jag känner mej lite tillfreds och nöjd.<BR/>Oj, vilket långt och seriöst utlägg det blev. <BR/>Kram NinniAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3250066366369662220.post-17581098743825215382009-01-08T13:55:00.000+01:002009-01-08T13:55:00.000+01:00GodMorgon!!Hahah så rolig mening:)Etersom jag har ...GodMorgon!!<BR/>Hahah så rolig mening:)<BR/>Etersom jag har läst marknadsföring så vet jag hur mycket vi påverkas av reklam ..hur ogärna vi än vill. Jag var upprörd när jag läste det ämnet... om hur många gånger jag gått i fällan! <BR/>Jag vet knepen numera.<BR/>Kläder tillexempel. <BR/>Massiv påverkan tills alla bara skriker efter det.<BR/>När det gäller märken så är det mycket få gånger du fattar beslut själv. Reklamen styr. Omedvetet. Om du har "fyrtio märken" att välja på, så tar du ett som du(ja inte du kanske.. men "du" som allmänhet) tror vara bra. Sen om man granskar tiden som förflutit så kan just det märket ha dykt upp någon eller några gånger i rutan eller på nån pelare...eller i nåt reklamblad. <BR/>Kom ihåg blinkningen på bion. Reklamen där Coca Cola blinkar till nån millimetersekund. Det räckte!<BR/>Nätreklam är störigt. Helst de som hakar fast när man ska läsa en artikel. När man flyttar ner så flyttar de ner...och de som tar hela sidorna. Sen stör jag mig på all de vinkande "gubbarna och kärringarna" ..de som gör olika rörelser som man ser i ögonvrån när man ska läsa nåt.<BR/>Men de funkar för till slut har man tittat hur många gånger som helst.<BR/>Men däremot gillar jag rolig reklam på TV. De som är lite brainstorming bakom. Reklamen kommer när man är som mest focuserad...vid nåt som sägs!<BR/>Alla har väl rätt att vara lite gubbgnällig på en torsdag<BR/>Kul! <BR/>Jag gillar dig ändå;)<BR/>Jag ska nog också vara gubbgnällig idag. Bra idé *fniss* <BR/>Roligt att du tar upp ämnet för SOM AV EN SLUMP så sa jag till min son häromdan " Vad tycker du vi ska titta på för reklam ikväll så kan vi ta snuttarna av filmerna/programmen på köpet" *ler* <BR/>Ha en bra dag<BR/>Puss Kram<BR/>XXX<BR/>/Susanne i HalmstadSuzesanhttps://www.blogger.com/profile/06246560610610067184noreply@blogger.com