tisdag 19 februari 2008

En klassiker!


Tänk fiskbullar! Det ska du få ikväll sa jag till Maja imorse. Uuäähh jag hatar det, sa hon. Men, sa jag, du har ju aldrig ätit fiskbullar i hela ditt lilla liv. Jag hatar det i alla fall, sa hon.
Ah, tänkte jag och planerade ändå att vara en sån där duktig, redig pappa som på ett pedagogiskt sätt ändå skulle få barnet att äta skiten. Och dessutom tycka att det var riktigt gott.
Nu kan ju inte jag heller säga att jag är en storkonsument att sagda konserv men det finns ett litet smakminne nånstans som säger att det inte är så dumt. I hummersås.

Vid tre ringde ungen från fritids:
-Pappa, får jag gå hem till Ella?
-Visst, sa jag.
-Jag får äta där, sa hon.

Smart unge.
Men bäst föredatumet för fickbullar borde väl vara nånstans runt 2010...
Smart pappa.

Inga kommentarer: