torsdag 21 februari 2008

Hopp och lek!

Var på "Lugna Favoriter" idag. Har nämligen gått med på att lotta ut mig själv och nu var jag där för att promota själva lotteriet. Undrar var jag hamnar och undrar om den som vinner blir glad. Kom ihåg en gång med TV-laget - alltså ett fotbollslag som Bengt Bedrup höll i och som bestod av en massa tv-kändisar och sjungare och sånt. Vi hade spelat match nånstans och sen så skulle vi bo HEMMA hos olika Lionsgubbar och deras fruar. En kändis per hushåll. Jag råkade snappa upp ett samtal mellan två av fruarna när vi var på banketten på kvällen (Helstekt fläskfile, kulpotatis, champinjonsås och söderkokta grönsaker. ALLTID!)
Den ena frun surt till den andra: Jaha, fick ni Ulf Elfving...vi fick bara Ted Åström!
Så min noja är ju lite att den jag lottas ut till egentligen hellre skulle vilja ha Måns Zelmelöv. Eller bröderna Rongedahl.
Fick återigen frågan: Är du en hopplös romantiker?
Och jag bara undrar - vad är en romantiker? Vad är romantiskt? (Mer än att köpa blommor och presenter alltså.)
Jag vill så gärna tro att jag gillar romantik men jag kan ju inte riktigt sätta fingret på den. Men jag jobbar på det. Och jag kommer att lyckas.
Alltså är jag en hoppfull romantiker!

4 kommentarer:

Ank sa...

Nej du, min vän, sista ordet om fiskbullar är inte alls sagt i den här bloggen (som jag förstås kommer att läsa varje dag från och med nu); här ska du få ett recept på fiskbulle-wok, som jag har kommit på alldeles själv, som man blir smal av och som kanske gör att barnen kommer att vilja äta med pappa varenda kväll:
Det ska förstås vara fiskbullar i buljong. Häll av buljongen, ev. kan du låta bullarna marinera lite i en aning japansk soja. Dela dem gärna i två.
Hacka röd paprika, purjo, zuccini och ett äpple + broccolibuketter.
Hetta upp olja i woken, riv ner färsk ingefära och vitlök. Ner med grönsakerna (purjon sist) och fiskbullarna. Woka järnet. Krydda med mängder av curry och lite salt´n´peppa. Kanske lite mer japansk soja. Ibland när jag är yster slänger jag ner lite av Keldas thaisoppa också, för att det ska bli lite geggigare och godare. Och så serveras då detta med ris. Det här brukar jag sno ihop i en grisblink och jag tycker det blir kanongott. FISKBULLAR A LA HEJSAN eller nåt. Puss och kram från Annika

Niklas Strömstedt sa...

Som Ulla Billquist skulle sagt:
Hahaha! Ska genast berätta det för Maja. Hm...med thaisoppa och allt.
Och varmt välkommen att sitta fram här i bloggen!

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ank sa...

Ja jag vet...det där med thaisoppan kanske finsmakarna tycker är lite över toppen, tarte au tarte som fransmannen skulle ha sagt. Men herregud, när man står där ensam vid pannorna och vill förnya sig och ingen elak kock sätter ner foten, är det lätt att gå bärsärk i kryddhyllan.
Godnatt, A