onsdag 20 februari 2008

Som grekiska gubbar utanför tavernan...

...är ni, sa Marita idag.
Det var tv-recensenten, film o musik-mannen, trummisen, de två gitarristerna och jag. Återigen som i ett avsnitt av "Skål" eller nån annan skön sitcom. Tänk vilka ögonblick som ändå dyker upp ibland. När livet är som på tv. Eller som i en reklamfilm. Och de viktigaste som diskuteras är vilken gammal bil man helst skulle vilja ha. Och hur horribel Materazzis utvisning var. Och vilket ackord som egentligen klingar allra, allra bäst på en nysträngad och nystämd gitarr.
Kom gärna med förslag. G-dur är upptaget...

2 kommentarer:

Steffo sa...

F-dur.
En sån tonart.
Och så bortglömd...

Suzesan sa...

Hej Niklas S!
Det är kul med bloggar;)Speciellt om det är ens idol som finns där.
Tack för din underbara musik!
Äntligen ny skiva med dig. Det var på tiden!!!Men jag lovar din musik som du gjort förut klingar fortfarande ljuvligt.Jag blir glad av din musik. Go for it.. nu på melodifestivalen. Det ska bli spännande att få höra låten. Jag har Inga förslag om ackord för det tycker jag du sköter bra;) Jag började spela gitarr när jag var ung men slutade för jag fick ont i fingrarna av "stålsträngarna". Men det är ett fantastiskt instrument för musik blir livs levande då tycker jag.
Allra "goaste" hälsningen från mig som kan nästan varje ton i dina låtar
Kramar
Susanne i Halmstad