torsdag 14 februari 2008

Yoghurt

Äter en ny yoghurt i lättyoghurtfamiljen. Citronsmak. Och citronsmaken får mig att minnas nån smak av nånting jag tyckte om för länge, länge sen. Jag är fruktansvärt dålig på att minnas. Speciellt saker som hände innan sjunde klass. Kanske bloggande kan fungera hypnotiskt/terapeutiskt och ge mig minnen tillbaka...? Skrivande slipar minnet och tankarna säger min mamma och dessutom kan man ljuga ihop väldigt mycket minnen när man skriver. Man kan liksom forma minnena trevliga. Och snälla. Det är ju trots allt 2008 och vi har bestämt att från och med 2008 är det modernt att vara snäll, omtänksam, empatisk och godhjärtad. Det andra - som att till exempel vara rolig på andras bekostnad - är fruktansvärt ute.

Nu var det ju inte det jag egentligen skulle skriva om. Jag skulle behandla smaker eftersom den där citronyoghurten fick mig att tänka på en annan barndomssmak - Igloo Hallon. Gud vad jag saknar! Har någon sett den? Har den flyttat? GB snälla...

Inga kommentarer: