torsdag 7 augusti 2008

Poke God!









Fick ingen kulturdel idag i DN. Kanske fanns det ingen kultur just när tidningen trycktes eller också har nån snott den. Kulturdelen alltså. Eller för den del kulturen...vad vet jag? Mycket konstigt. Svår irritation i två minuter. Lugnade mig med På Stan-bilagan som i alla fall var med och i den skriver Benke mycket klokt om något jag också funderat över och retat upp mig på ibland. Människor som inte lever som de lär. Och då just de människorna som är jävligt snabba på att alltid peka och lära. Som ena stunden till exempel skriker och skränar och förbannar konsumtionssamhället. Och I nästa fyller de Södermalmsbostadsrätten med tonvis av kassar ifrån Nitty-Gritty. Typ.

Var en gång med på Facebook. I tio dar sådär. La ner när det drog ihop sig till kuddkrig. I cyberspace alltså.
Nu läser jag om ett annat Facebook-initiativ. Ett krig på riktigt. Ett vattenkrig i Gamla Stan imorgon klockan tre. Va härligt! Äntligen kanske det var någon som tyckte att det blev för trist att bara sitta och umgås med tangenterna och skärmen. Som ville träffa nån på riktigt.
Verkar dock som om Gud också har signat upp sig på ett konto. Enligt SMHI och Påven har han anmält sig. Och ingen människa kommer att skjuta så mycket vatten som just hon (hon...? men hur jävla politiskt korrekt kan man va...?) kommer att göra imorgon.

Tänk om Gud faktiskt hade ett Facebook-konto. Undrar vilka bilder han (haha, så mycket för den tillfälliga och smöriga korrektheten!) skulle lägga upp, vilka han skulle adda och vilka han skulle dissa, vilken religiös tro han skulle erkänna sig till och kanske framför allt vad han skulle skriva under "God is..."?

En som vet är kanske Eric Bazilien...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud har faktiskt 6,677,563,921 (July 2008 est.)konton och de alla är utbyttbara
Kr

Strandhs Mia sa...

Röd som blod... önskar jag att man kunde höra på you tube.
Min cd blev kvar i en bil, har bara fodralet(eller vad man ska kalla det?)kvar.
Får väl släntra in på någon större "skivaffär" och köpa ny cd helt enkelt,med tanke på kultur alltså.
//Mia

ika sa...

Ett Fysiskt vattenkrig? Existerar sådant fortfarande, vad härligt :D

En annan ska gå på Mamma Mia filmen i kväll, är lite efter alla andra, ja vet...det också med tanke på Kultur, eller bio kanske inte räknas som Kultur? men jag har tittat på Musikalen en gång, den svenska, och det räknas som Kultur i alla fall, det vet jag... och nu lyssnar jag på musik, mamma mia musiken, det är också kultur, eller?

Anonym sa...

Människan är allt ofta en ganska vek varelse. Som du skriver, att utge sig för att/vilja vara "bättre" än vad vi är. Varför tror vi inte att andra tycker om oss som vi är?
Man stretar ju igenom livet ständigt missnöjd, eller kanske det är strävan mot något mer "fullständigt" som gör att vi orkar hålla oss kvar på banan?
....jag vet inte....

Något som kan irritera mej är "matsnobberiet." Ekologiskt, närproducerat, direkt från slaktaren etc. etc.
Inte så att det är något fel, tvärtom - på alla plan. Men att ständigt påtala det, liksom stryka under och markera hur sund, naturvänlig och bra människa man är.
Det är ju en ekonomisk fråga för många. Själv skulle jag välja mer närproducerat och ekologiskt etc. om ekonomin tillät.

Lycka till med spelningen i morgon. Hoppas du står långt fram Kristina!
Kram Ninni

LolitaRegina sa...

vilket underbart inlägg! :) blir alldeles varm och lycklig av det.

Susjos sa...

Hej!
Tack för Bengt O härliga krönika! Va han skriver finurligt och bra! Precis som du!

Imorse när jag åkte hem från jobbet så stod regnet som spön i backen! Inget kul,oroade mej lite för kvällen...men nu när jag just vaknat så regnar det inte i alla fall,även fast himlen är långt från blå!
Måste kolla in kvällens prognos!
Vi ses!

Kram Susanne