söndag 17 augusti 2008

Med handen i kakburken









Mötte häromdagen G och J utanför ICA på Torkel Knutssonsgatan.
- Ja, det är här vi ses numera. Varje torsdag tjugo i sex, skrattade G och öppnade famnen.
Vi kom fram till att vi alla tre tagit små lovar runt Bysistorget.
- Det är ju mycket mindre folk nu.
- Ja åsså såna där jävla, med snirklig stil handskrivna små gulliga lappar! Typisk Vasastanstil!
- Å fat med en massa frukt och skit på!
- Å russin i brödet. Fy faan!
- Inga gamla stammisar går dit längre.
Jag berättade att jag bara ett par dagar tidigare fått ett mess från gitarristen på Skinnarviksringen. Det gick ut på att man inte kan sitta hemma och låta bli att dricka kaffe.
- Gick han dit, undrade G.
- Tror det, sa jag.
Vi frågade J om han hade börjat kolla på nya lokaler men det verkar långt bort.
- Köp sushibaren intill, föreslog G och jag i kör.

I förmiddags ringde grabbarnas mamma och undrade om vi ville hänga med och äta frukost där. På det onämnbara stället.
Vi gick dit, jag och M och det var väl inte som i gamla tider. Men O´boy:en dög och kaffet var mindre äckligt än förra gången och den grillade mackan rätt ok. Måste jag motvilligt erkänna.
Och under tiden vi satt där passerade både gitarristen i porten bredvid och krönikören.
Vi bad alla om ursäkt att vi var där och att det absolut bara var en engångsföreteelse.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Det är tråkigt att vara principfast :)

Har fastnat framför OS eftersom vädret är som det är. Kaffe och våfflor hjälper lite...

Kram Kristina

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

"Vi börjar som dårar och erfarenheten gör oss visa."
/Ordspråk från Afrika-Masai

kram
Susanne

Anonym sa...

Fik vill man inte byta hur som helst. Här i stan har vi ett fik, som har sett likadant ut sen 50-talet. Sortimentet är ungefär detsamma, personalen är väl utbytt någon gång. Annars har tiden stått still.

Sanna sa...

Funderingar från Blekinge!
Angående allsvenskans omgång var ingen höjdare. Saknar spelglädjen i AIK! Kalmar endast 1 poäng mot Örebro. Helsingborgs förlust mot skrällen Ljungkile. Skansen kommenterar jag inte.
Angående OS! Tyckte Ara gjorde bra när han protesterade mot domarna. Var är OS-andan! Och alla dessa världsrekord i simbassängen. Imponerande Phelbs men tråkigt att vara så felfri. Ge mig tusan på att kineserna är så små att de mätt upp bassängen till 48 meter eller nåt!!
/Sanna

PS! Jag hatar oxå russin i bröd!
DS