fredag 21 november 2008

Basfiol och flöjt

Fick lite skäll - med all rätt - för att jag tidigare skrivit att jag skulle åka ut och spela lite nu i höst och sen helt fräckt bara skiter i det.
Det finns förklaring - det kom barn i vägen. Eller inte i vägen. Men barn kom det. Gitarristbarn och gitarristen själv hade då givetvis inte tid med nån annan sträng än den från naveln.
Kunde jag inte ta nån annan gitarrist då, undrar ni.
Nä det kunde jag inte! Det ville jag inte.
Så det var bara att skjuta på hela midevitten en stund och nu siktar vi på februari. 
Om inte lågkonjunkturen drar en stor svart filt över hela existensen förstås.

En och en halv timme på olika konditionsmaskiner. Är nött och trött. Men nöjd. Anna-Maria Espinosas nya album i Ipoden. Överraskande bra.
Dusch!
Nu!

Hur kan man använda ett ord som midevitten?
Otroligt fånigt!

11 kommentarer:

anki sa...

Hoppas verkligen att inte lågkonjunkturen sabbar din konsert. Du har ju några fans här som väntar.
Själv var jag och såg en otrolig bra julshow i onsdags. Det sägs ju att även dom går dåligt.
Detta var i Globen,12000 konsum medlemmar,som Gabriel Fors lyckades få att stå upp i bänkraderna och dansa samt sjunga allsång.
Helt otroligt bra vad det. Artister som Jill jonnson,Andreas Jonsson,Titioy, Tomas de leva, Björn Kjellman,Amanda Jensen och Anders Glenmark som hemlig artist. Sen dök det upp en hemlig gäst till Peter Jöback. Det enda som saknades var ju faktiskt du.
Mark Levengood höll i trådarna.
Vi njöt till fullo. Biljetten kosta bara 100 kronor . Tänk vad man kan få för sitt medlemsskap i konsum.

Jag håller tummarna på att se dej på någon scen nära mej snart.

Ha en underbar fredagkväll!
Kram Anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lallis - liv och leverne sa...

Äh. Midevitten är lite småsött.
*s*
Ha en fin kväll.
/Lallis

Unknown sa...

Vi är många som skulle spara våra surt förvärvarde penningar för att gå på konsert! Med lite bra framförhållning ordnar sig allt - lågkonjunktur eller ej.
Midevitten - låter som ett ord Astrid Lindgren skulle kunna ha använt.
Kram CIA-Ann

Unknown sa...

du, jag tänkte på en grej, eller ja, jag har idé. jag är mammaledig med den lägsta mammapenningen du kan tänka dig, jag har oxå ett till barn. jag är alltså en ensamstående tvåbarnsmamma med den lägsta mammapenningen du kan tänka dig. idén är att vi ses på en krog nära dig, jag häller lite öl på dig, vi fotar, du kan se arg ut och så delar vi på stålarna som jag får av calle schulman för att jag har hällt öl på dig. vad sägs?

Anonym sa...

Hejsan,
Hörde på Radio att Alex skulle betala ut 19.000 till den som hällde öl på dig.
Jag tycker att du ska "ordna" en sådan snutt där din polare (helst som ingen känner till) häller öl på dig och det filmar ni. Se till och filma det bra också med slag mot kameran osv.Sedan när Alex har betalat ut dessa pengar tar du en bild på pengarna och din polare, lägger upp det på bloggen och skriver lätt förtjänta pengar. Alex lär ha inte råd o betala ut 19.000 papp till så där lär jakten att hälla öl på dig sluta. Sen är de han som kommer känna sig dum som betala ut pengar till just dig. Du hånar ju han.
Lycka till med allt.

Storarvid sa...

Hejsan!
kan nog hålla med "Karolina" och "anonym" att det skulle vara en rolig sak och sedan skänka pengarna till exempelvis rädda barnen. Kul heljhärtat och rolig/bra publiccitet. Tyvär går sannolikt inte saker som tänkt när Calle Schulman är inblandad. Tror inte ni skulle få se röken av dom där pengarna för Calle är en opolitlig djäkel. Han skulle bara njuta av att se förnedringen. Tyvär, men det är en bra tanke och skulle varit behjärtansvärt. Sannolikt har en en plan ifall någon Niklas skulle gå i den fällan. Om jag fattat rätt finns dessutom en tredje person i detta som nog inte tycker ölbråket är så kul, eller???

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Krys sa...

En fin benämning på gitarristen och gitarristbarn- basfiolen och flöjten..
Vackra toner ..
Och midevitten hänger ihop

Anonym sa...

Tack för förklaringen för uteblliven storslagen turné. Ursäkten godtages.
Men oroas dej inte över lågkonjukturens (shit, hur stavas det..) mörker. För blir det så mörkt, är det precis dej (och dina gitarrister) vi behöver!!

/Lina

Anonym sa...

Barnen går alltid först, så är det bara.
Midevitten... låter som nåt min syrra kunde ha sagt. :)