lördag 1 november 2008

Lalala

Lat.
Har suttit en bra stund i hotellets matsal och tuggat i mig buffé och kvällstidningar.
Skulle säga att de höll ungefär samma kvalité.
De hänger löst!

Det yvas om Idol-Lars. Jag är ingen fan av Idol - fick dålig smak i munnen redan första säsongen - och jag kan inte säga att jag sett speciellt mycket av det i år. Men jag såg faktiskt när den här Lars gjorde sin audition. När hans alldeles egna uttryck var det som bar fram honom. Som gjorde att Anders Bagge blev helt till sig och ville skriva skivkontrakt oavsett vad som hände.
Sen har jag också förstått att det var Lars som gjorde den där fruktansvärda versionen av Money, Money, Money förra lördan. Olidligt och gräsligt. Förstås. För Lars ska inte sjunga ABBA. Och Lars ska inte sjunga schlagerfestival. Lars ska sjunga Lars.
Men nu "rasas" det till höger och vänster. När Lars inte riktigt rättar sig i ledet. När han inte, som de flesta andra i programmet, går med på att bli slätstruken.
För det är nämligen precis vad som oftast händer.
Så vitt jag vet är väl Amande Jensen den enda artist som tagit sig igenom Idol utan att programkonceptet lyckats förstöra och släta ut hennes uttryck. Sällsynt alltså.

Och så läser jag att Lars också har mage att klaga i media. Att säga att konceptet är ett riktigt skitkoncept. Han, om någon, är ju precis den som ska göra det. Som sett det inifrån.
Bra där!
Låt lallarna lalla och sjung din egen sång!

4 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Det börjar verka kärlek,banne mej!

kram!

Anonym sa...

Förstår inte varför de ska stöpas i samma form. Låt dem göra det de är bra på och utveckla det. Bara trams med alla dessa teman.

Anonym sa...

Oväntad -"lala" pa polska betyder en docka eller en intellektuellt tom tjej
'Att inte rätta sig i ledet''- kännertecknar många rebeller
/Krys