tisdag 25 november 2008

Oh mama!














Jag hade anställning en stund för länge sen. Ett ordentligt jobb alltså. Räknar inte riktigt de där knäcken i olika skivaffärer eller som DJ. Här snackar vi anställning. Som A&R-människa och producent på multinationellt grammofonbolag. Lyssnade alltså på demos, sprang på klubbar och konserter och försökte hitta nya band och artister att producera. I mitten av åttiotalet. Egentligen har det inte alls med det här blogginlägget att göra. Men när jag la in den här bilden på råa fiskar kom jag på att jag en gång föreslog artistnamnet "The Flying Päivärintas" till två tjejer jag hittat, skrivit låtar till och gjort en platta med. Tyckte det lät mycket tjusigt. Som en cirkusgrupp liksom och de hette ju dessutom Päivärinta i efternamn. Svårslaget!
Själva tyckte de att "Lili & Sussi" var mycket bättre och det var det nog också. Även om jag i smyg sa "Sill & Sushi".

Nu ska jag strax äta rå fisk tillsammans med två skrivarkamrater från förr.
Det blir gott!
Och nej, det var inte låtar vi skrev.

3 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Så pass,var det du som hittade dem?! Lili &Sussi låter faktiskt bättre,haha!
Sushi,min älsklingsmat,tycker mycket om! Bilden ser helt fantastisk ut!

Kram

Anonym sa...

Det lät mycket Monthy Phyton .Och "Sill & Sushi" låter gott.
Ett roligt inlägg.Kan inte sluta att små le.Med tanke på MP.
/Krys
ps.'concesse'- dags att åka söderut?