söndag 16 november 2008

Sen frukost















Ja det var ett konstigt inlägg det där förra. Men det är ju det som är så skönt med en blogg - att den just precis får vara som den blir. Inga regler. Ingen annan som bestämmer. I me mine!
Tänker från och med nu sluta att publicera några som helst kommentarer som handlar om fildelningsdebatten eftersom vissa personer i piratlobbyn tycker att det är lämpligt och spännande att vara hotfulla och faktiskt ganska vidriga. Naturligtvis är inte alla kommentatorer lagda åt det hållet och jag tackar för många kloka tankar. Men nu tar vi alltså den diskussionen på andra håll istället.

Annars då?
Zlatan får guldbollen imorgon förstås. Synd att juryn inte vågar freaka ut lite och ge den till Mats Rubarth...
Snö i luften nyss - den for skyggt förbi som ett sällsynt och utrotningshotat djur. En stor kopp kaffe och en lång och ganska bra intervju med Lundell i DN. Om rastlösheten och att försöka hitta ett hem. Bland annat.
"- Det enda hem man kan hitta kan man hitta bakom pannbenet."
Så sant.
Så nära.
Så långt bort.

9 kommentarer:

Göran Bronz sa...

Gó söndag N!
Njuter av bra golf från Singapore Open.( Viasat Golf ) Ute är det vitt, en liten stund till../GB

Susjos sa...

God Morgon! Ännu senare frukost här! Nyvaken och med en balja kaffe ska jag väl piggna till efter en hektisk natt. Skall strax rusa vidare till F&S..

En stor favorit på din skiva är: "December utan dej",den är bara såååå bra! Ligger bra till på mitt nya jympapass som måste börjas knåpa med nu.
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram!

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
imse sa...

Bra att du är tillbaka på banan igen, med dina vanliga kloka tankar.
Fortsätt så.

trollmor sa...

Råkade surfa in här ikväll... Är inte så insatt i bloggandet. Alla andra verkar följa bloggar, jag är en småbarnsmamma som mest mailar, kollar min Facebook på sin höjd.
Så googlade jag på Strömstedt nu ikväll och hittade din blogg - *lycklig*
Alla minnen från 80-90-talet, alla bilder och planscher på dig, alla skivor, låttexter, konserter... Åh, vad bra du va! Min bästa vän och jag planerade att åka till Saltsjö-Duvnäs på sommarlovet för att titta på ditt hus ;)
Och så hittar jag dig här ikväll, kan det vara så enkelt...
Nu ska jag också följa bloggar - din!
KRAM från ett gammalt fan

Drömma-Lotta sa...

Well hello!
Tack för tipset, jag skall genast surfa in till DN och läsa.
(Minns alla mornar på kajen när jag släpade tvillingvagnen med 3 barn högt och lågt och han joggade förbi.
Vilken klar blick han hade alltså.
Jösses :0)

Lallis - liv och leverne sa...

Klart att det är så.
En blogg är en blogg är en blogg. Som dessutom är min som är min som är min. (fast i detta fallet din..*s*)
Och som man faktiskt FÅR skriva i. Hur man tycker:)
/Lallis

Lallis - liv och leverne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
malix sa...

ser ut som det var lite tråkig frukost endast kaffe det blir inga vitaminer av det inte