fredag 28 november 2008

Zzzzzzzzzzzzzz









Morgonen kan vara en kamp ibland. Ett tjat. Suckande och lätt uppgivna samtal över ett alldeles för stressat frukostbord.
- Hur ska vi göra? Vi kan inte ha det så här?
Det handlar förstås om uppvaknande. Att vakna kan vara ett helvetes elände. Klockan, eller numera oftast nån galopperande trudelutt på mobilen, sätter igång och man vill inte ta farväl av natt och bolster. Själv hoppar jag nästan varje morgon högt av signaturen till radions sportextra. Jag säger bara - nästa gång ni hör den så lyssna på tamburinen. Den kräver medvetande.

Men då är det de andra i familjen. M är en zombie. Hon släpar sig, efter att ha snoozat i en knapp halvtimme, upp och allting blir bara en härva av skynda dig, skynda dig och framför allt - skynda dig.
I morse ställde hon sin egen mobilväckning. Hade hon kommit ihåg att ställa om klockan i den till vintertid? Icke! Var hon påklädd, frukostäten, tandborstad och färdig klockan sex? Japp!

Så går det när man tänker på hundar hela tiden.
Men ändå - en positiv utveckling.
Ska hjälpa henne att ställa om klockan.

5 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Haha!! Det är ju alltid lika roande att se minen dom förstår att dom är en timme fel..
Faast det brukar ju inte ske efter en hel månad.

/Lina

Susjos sa...

Har morgonstund guld i mun? Njaee..
Tycker inte om att gå upp tidigt på mornarna,gör någon det? Ja,endel av mina nattkollegor säger sig vara morgonpigga!?
Min mobil började "larma" vid 09.30 idag...ville inte gå upp,brr..
Men ska man leda lunchjympan så måste man vakna innan! Och se ut som piggheten själv där man står i mitten! (det lyckades kan jag säga)
Men stackars din M att gå upp så tidigt när man inte behöver!

Kram!

Anonym sa...

Skaffa en "Wake up light". Så nöjd med min. Vaknar till soluppgång och grodkväk varje morgon.

Anonym sa...

Hundar förvrider huvudet på den mest vaksamme ;)
Kram på dig