tisdag 11 november 2008

Äpple från kunskapens träd

Idag skulle jag testa och öva lite på min superheta föreläsning.
Liksom få se mina galna och vilsna irrfärder genom PowerPoint-djungeln i en större ruta än datorns. Bli sådär hänförd av färg, form, storlek och typsnitt och få en chans att mumla en smula till bilderna.
Cyklade till O som har kontor i den fina stadsdelen. Femtiofyra sekunder efter ankomst hade jag en riktigt god kopp framför mig och i konferensrummet hade han riggat upp projektormaskin och allt.
Bra!
Eller...?
Näe. För se det gick då rakt inte att koppla in min dator där.
Maskinen var på något sätt reserverad för PC.
Och jag har Mac.
Självklart har jag Mac!
Hur kan man ha PC? Fattar det inte!

Är helt säker på att även O slänger sin snart. Den har förresten kraschat.
Men kaffet var utmärkt.
Och det får gå som det går med resten.
Hur som helst kommer allt att bli bra.
Precis allt faktiskt.
Bara så ni vet.

7 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Sådär säger yngste sonen också, hur kan man ha en PC?

Det går nog bra, det där du ska göra. Ta det med ro.

Suzesan sa...

pssstt...hahaha "äpple faller inte långt från trädet" rolig tjuvläsning:)
Puss Kram
/Tant Susanne i Halmstad

Storarvid sa...

Men du har du inte USB även på MAC? då borde det väl gå att kopiera presentationen och köra??
Powerpoint är ju från början microsoft office. (visste inte ens att det fanns Office för Mac, där ser man nu lärde JAG mig något)Självklart går det där att fixa på något sätt, det är jag alledes säker på. Det finns ju till och med Windows emulator i MAC.
Synd jag inte visste innan för jag är nästan säker på att jag kunnat hjälpa dig med detta. Har du inte brännare på MAC:en förrersten?

Anonym sa...

"Nyfiken i en strut" kan ju inte låta bli att fråga vad det är för superhet föreläsning du skall hålla? Nåt man kan gå och lyssna på kanske? Tjingeling&kram CIA-Ann

Anonym sa...

Tack för tips!
Det löser sig med USB och projektor och Mac.
Ja allt löser sig.
Men det är tyvärr en sluten tillställning.
Än så länge...

/N

Amatörfotografen sa...

"Hur kan man ha PC? Fattar det inte!"

Det har du ju själv, Personal Computer du vet.
Du måste mena operativsystemet. Lugn. För fildelare kan man dela med sig av programvara som gör att man kan installera OSX på de flesta datorer.
Välkommen till fildelarklubben Herr Strömstedt, du som är flitigare än vad jag är på att fildela.