fredag 9 januari 2009

Fiat Lux!















Tänk vad lite blå himmel kan göra!
Med tanke på hur härligt gnällig jag var igår.
Idag spritter det igen.
Säger bara - Ljuset!  Ett helt annat.
Sista dagen på jullovet för M. Som under en dryg timme fick både pappan och hunden att "gå fot" i Nackaskogarna.
Gamla stigar.
Gamla hoods.
Där och då.

Puss och hej och stafettpinnen till mamman.
Tänk att man vänjer sig...

Sen hem. 
Uppför branta kullerstensbackar.
Här och nu.

Nynnar jag på dagens låt - "What A Fool Believes" med Doobie Brothers.

6 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zun sa...

Så självklart - HÄR OCH NU. Det finns egentligen inget annat försvarbart förhållningssätt till livet, men ack så svårt att efterfölja....

Önskar dig en härlig helg!
/Zun

Anonym sa...

".. man vänjer sig..." att vandra mellan "Där och då" och "Här och nu"?.Går det med Fiat Lux?
/Krys

Anonym sa...

Åh det var ett långt jullov M har... Lyxigt. Själv startade jag om jobbet i onsdags. BArnen vaknade till ändå...
Önskar dig en trevlig kväll och en god natts sömn! kram anna

NETTAN sa...

Måste bara få säga att jag verkligen gillar din blogg! Du fångar verkligen dagen i dina inlägg (och säkert i livet också). Och när du skriver om Stockholm får jag hemlängtan :)


/Jeanette (boende i Kanada)

Christina och Carina sa...

Vilken liten sötnos. Förstår att M längtar hela tiden.