onsdag 7 januari 2009

Luft och puls















Paul Carracks nya i lurarna och en mycket, mycket längre promenad än jag från början tänkte mig. Rundade "Ringen" och kände där vid Götgatans slut att det är annat där. På nåt sätt. Det finns så många olika sorters Söder och en dag ska jag kanske analysera skillnaderna ordentligt.
När jag till slut hasade runt på hemmagatorna var jag helt slut.
Ica och handling och nån slags ny lax som jag tänkte bjuda lång son med flickvän på ikväll. Koriander, vitlök, citron, honung och vitt vin. Och lite chili. Kan inte gå fel.

Sen en kaffe från himmelen i himmelen. Allt medan solen sänkte ner sig i det brandgult violetta. En enda stor stjärna tog över scenen. Snygg och självklar. Rakt i söder.

Ni som inte förbereder middag, spelar fia eller kastar lasso kan ju alltid lyssna på dagens låt. Som är: "Nowhere In This World" med Louise Hoffsten.

9 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Hoppas middagen smakade! Blev lax här ikväll också,med färsk ingefära och en god sås med japansk soja,lime och råsocker+sesamfrön! Mums!

Fin text till dagens låt,men hittade inte heller låten?

kram

Anonym sa...

Flickor - kolla Itunes eller Spotify.

/N

Suzesan sa...

?? Spotify?? Hahaha nepp! Inte jag inte. Vi får ta en annan låt en annan dag.
Men hon sjunger fantastiskt... men tillhör inte mina favoriter.
Men tack iallafall.
GodNatt
Puss Kram
XXX
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hej!
Kul att jag hittade hit, oväntat med recepttips. Och bra för jag handlade lax idag :-) :-) Så tack för tipset.

Mvh Maria
En nyfiken matälskare

Susjos sa...

Tack! Kunde förstås lyssna på fantastiska Louise på Itunes...tänkte inte på det *ler*

Kram

Anonym sa...

Tack för tipset om Paul Carracks nya! Den ska jag omedelbums åka och köpa nu efter jobbet (dvs om den finns inne i butik, vilket i dessa dagar inte är en självklarhet). Fan vad tråkigt förresten att så många skivbutiker tvingas slå igen pga av all e-handel och 'downloads'! Jag vill sitta med konvolutet och läsa texterna och betraka albumets 'art work'! Och på tal om Paul Carrack kan jag också rekommendera Paul Heatons soloalbum som är ruggigt bra, helt i klass med Beautiful South albumen.

Storarvid sa...

Har inte tillgång till Spotify än. Nänkte bli medbjuden o få tillgång till reklam varianten, men det är nog kört. Frugan är faktiskt lekkamrat med Louise.
Gillade Paul Carracks tid med Mike + The Mechanics. Han körde även en helskön cover på "When you walk in the room"
Vaddå??? FLICKOR??? Killarna då?
:-)

Anonym sa...

Nyfiken på kaffe från himmelen.
Aftonstjärnan syns inte ikväll.
Hmm..lasson , något att tänka på.
Speciellt när man angör en brygga
/Krys
ps. Söder analys? Kommer den?Snart?Kanske?