tisdag 20 januari 2009

Sextisju sextisju vi är en bit på vägen nu















Och Hos Perssons då? Undrar vilken färg Anitra har valt i sovrummet?
Tänk att hon får frukost på sängen varje morgon. Från Buffel till Tårt-Kenneth! Och Göran är så rätt ute - Tårt-Kenneth är inte bara det nya svarta utan även vägen till harmoni och lycka.

Men imorse hoppas jag att Anitra för en gångs skull masade sig upp. Och att hon på brickan hade ställt den bästa flaskan skumpa hon kunde hitta på jobbet. Det är ju nämligen firning och kalas hos Perssons idag. Göran fyller sextio. Canapéer framför flatscreenen i afton när Obama svär eden. Jojo!

Lasse Lindbom fyller sextio den 30 mars, Springsteen den 23 september och Lundell hakar på först den 20 november.
Upplagt för prat om pensionssparande på Stadion i sommar...

8 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Får det dig att må bättre att de fyller sextio?

Eller varför ska vi få reda på det av dig?

Den här bloggen börjar bli väldigt tantig!

Kanske var bättre med maniskt framletade Youtube-klipp ändå!

Du är väl inte hundratvå ännu?

You better Shape up gubben ;)
cause we need a man....

Susjos sa...

Såg filmen "Benjamin Buttons otroliga liv" i söndags,vad sägs om att leva livet baklänges? Födas gammal och sedan dö som nyfödd?...

Kram

Anonym sa...

Tack för påminnelsen Niklas. Lasse Lindbom Band var riktigt bra - man glömmer så lätt gamla pärlor i det nya mediebruset.

Kom och värm dej....

Anna Karin sa...

Hej Niklas!

Jaså, Persson fyller 60 idag... Det hade jag inte koll på! Ja, då får vi väl hoppas att Anitra masade sig upp ur sängen för idag var det väl ändå hennes tur att fixa frukostbrickan!!

Jaså, Lasse fyller också 60 i år - det får vi inte glömma att fira här på bloggen! Kan inte du och Lasse komma ner till Kristianstad och hälsa på Janne och ha lite spelningar!?!? Lasse har kanske redan planer för sin födelsedag... men ett litet tips och förslag är att ni firar den här nere i Skåne med en spelning eller två... Jag lovar att komma!! Springsteen och Lundell är också välkomna att fira sina födelsedagar här om de vill, naturligtvis! Jag fyller också år snart faktiskt, på Stikkans födelsedag - fast vi föddes inte samma år!!! I år firar jag inte med skumpa... Jag fyller inte jämnt och vill helst inte fylla alls, det känns som om det bara är någon månad sedan jag fyllde senast!

Men, man ska ju ta vara på alla tillfällen till lite fest så det händer lite roliga saker här i livet så lite kalas ska jag ha!

Önskar dig en trevlig kväll!
Många varma kramar från Anna Karin

Sanna sa...

Må dessa män fylla år, må Obama flyttat in i Vita Huset, men bäst var Robert Gustafsson på idrottsgalan igår när han var Per Gessle.
Tjallallallallalala.....
Tror Stefan är synsk som skrev häromdagen om "Pöör".
/Sanna

Storarvid sa...

Den där vinylskivan har jag med. Den är kanonbra.
Har även en 45:varvare med Lång Het Sommar.
DEEE DU!
Inte behöver ni som är så unga o fräsha prata pensionsparande.
"så ses vi väl ibland
och du frågar vad jag gör
jag berättar nåt
du säkert inte hör
åren går
då har vi blivit äldre
hälsa och krama
vi ses"

Niclas C i Norrköping sa...

Jo, Lasse Lindbom Band var riktigt bra - särskilt just "Tärningen är kastad"-skivan. Finns det ingen planerad återutgivning på CD? Det borde vara dags snart, och ni skulle nog kunna sälja skapligt!