måndag 5 januari 2009

If music be the food of love, play on















Ja, just så såg det ut.
Källtorpssjön var visserligen beströdd med lite för mycket snö men isen var tjockare än Tyko Johnsson och fanns där under nånstans. Så tryggt! Benen laddade varje skär på ett - såhär i början av säsongen - nybörjaraktigt och ibland lite ängsligt vis. Allt medan de proffsiga killarna i riktiga Kees Verkerk-luvor swischade och swoschade förbi med händerna snyggt bakom ryggen. Men de blev inte, som jag, bjudna på sagolikt sjungande äggmackor och varm choklad.
Såhär skulle man ha det, tänkte jag medan jag tryckte i mig denna toppskaffning och vilade rumpan mot den kalla basecamp-kobben mitt i sjön.

Det blir inte nån Shakespeare idag men väl del två av Frodos evighetslånga äventyr.

5 kommentarer:

Anna Carin Ahlander sa...

Härliga dagar!! det låter som du haft en fin dag, vi gjorde likadant, åkte skridskor på våran lilla sjö här hemma i Borås. Soligt och full fart på en del..
Roligt att läsa dina "storys"
Ha det gott / Anna

Anonym sa...

Härlig bild, man får ta vara på de här jättefina vinterdagarna de brukar inte bli så många. Måste vara enorma känslor inblandade om äggmackorna sjöng, underbart!
Snart börjar vardagen igen men ledigheten har varit lång och välbehövlig.
Kram Ninni

kvinnan med koftan sa...

låter som du haft det bra idag. själv har jag varit i vitvarudjungeln...

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej Niklas!

Vilket vackert foto! Det ser helt underbart ut! Kallt men vackert med gnistrande snö på isen - som finns någonstans där under... Bra att du åkte på en sjö och inte på några farvatten med strida strömmar! Känns alltid lite tryggare att vara på en sjö - även om det inte heller är 100% säkert. Men är isen tjockare än Tyko så är det nog riktigt tryggt!

Äggmackor och varm choklad... mmm, det låter riktigt gott. Mums! Mackor och varm choklad bara måste man ha när man är på en vinterutflykt!

Själv jobbade jag igår och satt inne på kontoret. Idag är jag ledig och vill bara vara inne och ta det lugnt. Har en del att göra i och för sig... får väl fixa och dona och pula lite! Det är riktigt kallt ute idag också, får se om jag vågar sticka ut näsan och känna på vädret!

Önskar dig en bra dag!
Kramar från Anna Karin