torsdag 1 januari 2009

Vart tog Garmisch-Partenkirchen vägen?















Jaha. Hjärtligt välkomna till 2009!
Igår en nyårsmiddag från himmelen i ett sällskap som ackompanjerade den på ett utmärkt sätt.
Samlade på balkongen tog vi avtagsvägen mot det nya året. Till vänster speglade sig raketerna i Riddarfjärden och nere på gatan skyndade människorna upp mot Monteliusvägen och Ivar Lo-parken. Iskall champagne i den frusna vinternatten och barnen - utspridda över landet - i mobilen. Saknade förstås men ändå nära.

Insvept i ipod och dunjacka blev det en överdrivet lång promenad idag. Mötte många som precis som jag hade sladdar hängande från öronen och började gissa för mig själv vad de lyssnade på. Gick efter principen att hundägare ofta är väldigt lika sina hundar. Tror att det är en mycket korkad princip när det gäller denna gissningslek.
Övergick till slut till att gissa vad de inte hade på sina spellistor.

En jag gnolade med i när jag strosade där längs vattnet var "I Want You" med Bob Dylan.
Det får bli dagens låt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig angående hundägare och deras val av hund. De är mycket lika varann, man söker sig till den man kan identifiera sig med kanske.

Hur gjorde vi förr utan mobil, ipod,dator.....
Nu kan vi bli nådda var som helst. Av vem som helst. När som helst.

Kramar @nette

Drömma-Lotta sa...

Du snodde min låt jue..

Hej du, det var länge sen för min del.
Du har hunnit skriva en massa vackra ord.
Tack, kram, fint nytt.

Jag tror för övrigt att du skulle finna en massa inspiration här på avd 39.
Jag och Gull Britt har haft gåstolsrace och vem som vann tänker jag icke berätta. (Vilken nesa).

Kristina sa...

Gott Nytt År Niklas såhär i senaste laget ;)

Är lite för trött för att skriva mycket men tänkte bara på det där med önskningar och ett citat jag läste "den friske har tusen önskningar den sjuke bara en".

Är som du tacksam för att vara den jag är och frisk.

Ett fint och kärleksfullt 2009 vill jag önska dig!

Kramar Kristina

Susjos sa...

Men nyårskonserten från Wien finns kvar!
Visst är det så att hundägare är lik sina hundar! Absolut! Jag hade en Bassett Hound som barn...hihi!
Tack för dina härliga första ord detta år...fin fint!

På min promenad i kväll lyssnade jag på ABBA..:)

Kram

Ank sa...

Gör som jag, lägg till NRK i ditt tv-urval. Där sänds det ALLTID sport och självklart även backhoppningen i Garmisch-Bakiskirchen. Så jag satt inlindad i duntäcke och glodde på norsk tv och tyckte att de landade väldigt högljutt. Aj...
Kram och allt gott på det nya året från
Petra O E

ika sa...

vi hundägare får ju alltid höra det också " sådan matte sådan hund" och nog stämmer det alltid i alla fall när det gäller mina 2 (en chihuahua och en clown, jag menar kinesisk nakenhund med hår) och mig. Men det är vällan samma sak med musiken? att man kan identifiera en person genom musikvalet han eller hon har gjort?

God fortsättning på det nya året

Anonym sa...

Själv fullkomligt älskar jag låten med samma titel - " I want you" - fast med Elvis Costello.

Tack för att du indirekt fick mig att komma ihåg den. Ha en underbar dag - vädret är ju superbt. Kram Annica