lördag 31 januari 2009

Vem bryr sig?















Twitter.
Alltså, jag vet inte...
Vill man hela tiden veta vad andra gör och vill andra ständigt ha koll på vad man sysslar med själv?
Näe!

Det finns, tycker i alla fall jag, nånting spännande men ändå vardagligt vant i det där framåt-kvällen-samtalet som går ut på att dela med sig av sin dag och ta del av någon annans. När tankarna i bästa fall kunnat få tid att landa. När det oväsentliga sållats bort.  
Och hur ska man hinna vara med om något om man dels ska sitta och läsa vad andra gör och dels skriva egna underrättelser hela tiden? 
Ser en värld där till slut alla människor sitter vid sina skärmar och meddelar varandra att de, ja...sitter vid sina skärmar.
Kul! Verkligen!

Kommer dock på ett roligt sätt som man skulle kunna använda Twitter på. Att helt enkelt bara ljuga. Skapa en låtsastillvaro.
12:14 Skriver ny låt ihop med Bruce Springsteen.
13:44 Utför hjärnkirurgi på SÖS.
15:00 Har just löst klimatfrågan - ska precis ringa Barack.
18:30 Fotbollsträning med AIK på Karlberg.
21:58 Undrar vad ni gjort idag.

Men det blir trist i längden det också så jag förstår fortfarande inte riktigt poängen.
Tycker mest det verkar lite...ängsligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, det blir ju inte så mycket tid för tillvaron i övrigt. Vad gör man egentligen? det mesta av tiden går, åtminstone för mej, åt till att vardagen skall flyta. Vem är intresserad av när jag städar,handlar, stryker, försöker uppfostra dottern och skvallrar med väninnorna.. fast det är klart det sista kan möjligen vara bitvis underhållande...
Kram Ninni

Suzesan sa...

Som svar på fråga 21:58 "Vad har du gjort idag"..så har jag varit en runda i city...vårlikt...våren är lite nyvaken. Med den är där i kanten och tittar fram ÄNTLIGEN..det kändes i luften man såg det på människor och framförallt överröstade fåglarna oväsendet av bilarna på Viktoriagatan...över Slottsbron.
Så lockade det till att köpa bakelser.
Väldigt goda.

Att ljuga sig igenom en tillvaro är det många som gör. För att bli sedda. Framför skärmen. Men där måste det vara så att de stöter på patrull nån gång. När de ska stå för allt de hittar på:)

Jag vet inte vad Twitter är ännu. Tror inte det är nåt jag kommer ha nytta av.
För övrigt håller jag med dig.
En bra tanke.
Det enda som kan vara bra med att veta vad andra gör så kan det vara att man delar med sig.
Kanske lite tips och lite coaching kan komma ur det där.
Det finns många många som inte har mycket mer att göra än att umgås med dem som är ute på nätet.
Men ändå blir det ju till en än mer isolering. Möten i fysiska vanliga livet är så mycket trevligare.
Hoppas din lördag är bra

10. 00 Jag vaknade
11. 00 Morgonrutiner färdiga kaffet på G.
12.00 Bloggrunda plus tidningarna.
13.00 Till City
13.30 handlade i djuraffären
14.00 Där slank bakelserna med hem.
14.12 Buss hem
15.06 Vad har du gjort idag;)
15.06-20.00 Lata mig

20.00-22.00 Dansk melodifestival på DR1 (de ska visst ha bra låtar)

Puss Kram
XXX
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hmm. Eller kan det vara så att ni just kvalade in i samma grupp som för drygt hundra år sedan tyckte att telefonen inte hade nån funktion?

Petter Holmqvist sa...

Vet inte ens vad jag själv sysslar med. Tanken är förmodligen att hela världen ska ha koll på just mig så att den kan tala om det för mig. Gissar jag.

Anonym sa...

Du kanske har rätt Sebastian. I så fall är det nog bra att jag inte lever om 100 år. Trivs med att möta människor emellanåt. För min del vill jag inte spendera för mycket tid bakom skärmen. Men självklart är vi olika och för många människor fungerar den kanske som en, av mycket få, möjlighet till kommunikation.
Får väl också erkänna att jag inte har tid att intressera mej för exakt vad andra gör... och är väl medveten om att min egen tillvaro är tämligen ointressant för de flesta.
Men som sagt, vi är olika och det är intressant i sej.
Kram bakåtsträvaren Ninni

Anonym sa...

Och, apropå att köra med några lögner så måste jag dela med mig av denna:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unitgroup.asp?unitID=2019&groupID=2317&pubID=2183760