tisdag 9 september 2008

CRASH BOOM BANG!











Alltså jag har inte så bra koll. Har bara snappat upp lite här och lite där under dagen och tydligen är det så att just i morgon så ska några någonstans återskapa The Big Bang. Humanistisk linje gör att man inte direkt hör till de vassaste knivarna i lådan när det kommer till fysik, men om jag har fattat sådär nån promille av processen så ska protoner skickas ur olika rör och sen ska de krocka så att vi får en smäll som nästan har ljusets hastighet och då jävlar...kan det hända att det bildas olika små svarta hål som jaaa...hela skiten riskerar att sugas in i. Som golfhål fast tvärtom liksom. Tror jag. 

Men jag undrar bara stilla och i all enkelhet - är det inte fruktansvärt onödigt? Och varför just i morgon? När det ska bli fint och varmt i helgen och jag just har planerat att göra en härlig gryta med rostade kastanjer i. På lördag är ju risken att inte bara kastanjerna är rostade. Och en hel hoper möten på torsdag - vad ska det bli av dem när hela torsdan riskerar att redan vid lunch i morgon ha sugits ut i intet? Och hela den här soppan med Fanny May och Freddy Mac - lagades den helt i onödan?

Och hur ska jag hinna läsa ut PO Enquists bok?

6 kommentarer:

Suzesan sa...

Ja eller hur *fniss* det ska det bli här med... fint väder. Men det behöver man ju inte ens längta efter. Det är ju kört nu. Skönt faktiskt att slippa sopsortera... det börjar gå mig på nerverna. Ändå rätt skönt att ha kört Benz till slutet.
Jaja det var deeeet. Likabra att säga farväl då och det var trevligt...och jaa så mycket mer jag kunde sagt..men jaaa ...gahhhahaaa:)
Jag ska sno(stjäla) min sons laptop och hålla hårt i den så jag får med mig den ut i det svarta hålet och försöka få kontakt sen ute i cyberspace typ ...ET want to go home. Men i det här fallet så blir det "moi want to... Bzzzzzt."

Nu är jag är übertrött. Hoppas vi hörs igen imörra. Tills dess.. Tack för allt:)
Sov gott
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Strandhs Mia sa...

Jag tänkte också så idag... varför just nu, nu när jag är ensam i huset (hundarna också förstås!)!?
Jag vill inte sugas in i svarta hålet utan sällskap.Läskigt !
Tycker att det egentligen är helt onödigt att Big Banga överhuvudtaget, det måste funnits annat man hade kunnat lägga de forskningbidragen på.
God natt !

ika sa...

hm och vad händer med kärleken? kommer alla att sluta som Romeo och julia nu?

Drömma-Lotta sa...

Nej nej det går inte sa hon förtvivlat!!
De får vackert vänta till efter helgen.
Verkligen.
Hur tänker folk, varför har ingen frågat mig om det här..
Fin dag till dig,

Drömma Lotta

Anonym sa...

Din blogg är det bästa med hela dagen...nästan ;o)

Anonym sa...

Än har man inte sugits in i nåt hål. Inte vad jag har märkt i alla fall.
Men om hela planeten sugs in, kanske allt fortsätter som vanligt?
Är det så att man kastas omkring, vill jag gärna hamna nånstans där det är lite varmare och inte så snöiga vintrar.

Ha en trevlig kväll (förhoppningsvis inte i det svarta hålet)!