tisdag 9 september 2008

Ett rent elände











Tre bra saker idag.
Det har inte regnat hela tiden.
Jag har kört bil. Alltså har jag hittat min bilnyckel.
Isterband till middag. Med persiljestuvad potatis, Västervikssenap och rödbetor.

En dålig sak.
Mamman, för dagen kanske inte helt Kristall-klar i bollen, tvättade M:s mobil i tvättmaskinen. I fyrtio grader.
Vi väntar med spänning på om den kommer att fungera efter torktumlaren...
Klantig pappa tvättade en gång S:s P990 i just fyrtio grader. Kortprogram.
Den funkade utmärkt sen. Ett litet batteribyte bara.
Man ska ha tur i tvättbranschen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken god middag!

Men den där tvättningen var inte så lyckosam. I värsta fall krävs det mer än ett batteribyte. Betydligt mer.
Kan tänka mig att lilla dottern inte är så glad nu. Inte mamman heller, för den delen.

anki sa...

Hej hopp
Precis vad jag gjorde med min mobil i torsdags,den ligger på tork ännu. Vet ej om den överlever,fast simkortet gjorde det. Så nu har jag en annan mobil,lite bättre också. Bra med söner som byter ofta och har en massa gamla på lager,till morsan som är nöjd med allt.

Det lät gott med isterband.Själv har jag ätit laxfile med laxost ovanpå,mumsigt värre.

Ha en bra kväll!
Anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Mycker regn idag...trist! September kan ju vara så fin :)
Trist med mobilen..hoppas den funkar!
Isterband...nja...

...här har jag en förkylning på gång....trist det med!

Kram
Susanne

Anonym sa...

Mammor och mobiler. Min mamma tappade sin mobil i en målarburk och fattade inte att det kanske var så dumt så hon sköljde av den under kranen så att färgen försvann....Den höll tills hon gick i pension och då fick hennes sekreterare ärva telefonen. Både mamma, sekreteraren och mobilen lever ännu!

Själv tvättade jag en fjärrkontroll till TV:n en gång. Den hamnade i lakanshögen av
misstag...Den krävde bara nya batterier för att fungera. Livet är inte alltid så illa som man tror!

Anonym sa...

Kom på en sak! Om simkortet satt i, så är det nog ingen fara. Hahaha! Kunde inte låta bli.