måndag 8 september 2008

Kris-Tallen - ett trädkramarpris i tiden















Har ett halvt öga (det nästan blinda vänstra) på TV:n där det pågår Kristallen-gala. Blev väldigt glad när "Gynekologen i Askim" vann pris för bästa dramaproduktion. Den var nämligen skitbra.

Annars ägnar jag tiden åt att leta efter min bilnyckel. Nån ska ju göra det också. Den var här förut. Jag är helt säker. Nästan. Såg också mitt i letningen att det kanske fattas en eller två flaskor vitt. Helt säker. Är jag inte. Men om det fattas så är det ett par Chablisflarror som hamnat i ett yngre sällskap än det var tänkt. Svår balansgång det där. Konfrontera när man inte är riktigt hundra. Så jag låter nog bli.

Nu är det utlottning, eller vad man ska säga, av "Årets Livsstilsprogram". Undrar vilka som kan vara aktuella? Helgmålsringning? Singing Bee? Eller kanske Fotbollsmåndag?
På bilden ovanför ser ni Thomas. Han är chef på TV8 där jag var och hälsade på Belinda tidigare ikväll (kolla nästa måndag). Thomas berättade att han tagit det mogna beslutet att skippa Kristaller och supa-skallen-i-bitar-å-gå-ner-i-svart-efterfester och istället ägna sig åt kultur samt det som blev över efter Studio Belinda-inspelningen.
Ostkrokar som är så gott!

Var faan är bilnyckeln?

6 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anki sa...

Hej
Tittade lite på kristallen gala,men orkade inte riktigt med det. Vet inte varför,men började titta på Belinda istället. Trodde ju att du var med ikväll. Men det var ju Sven Wolter,en favorit. Var ett helt ok program,har aldrig tittat tidigare,så nu måste jag ju kolla på måndag när ditt inslag är med.
Att leta efter bilnyckel känns igen... oftast ligger den i väskan som man letat i 10 gånger. Men i torsdags letade jag efter min mobil. Borta... Till slut ringde jag till den och då var det telefonsvaren direkt. Jag började ana att det värsta hade hänt. Jo då jag hade tvättat den i maskin med jeansen. Nu ligger den på tork,men verkar ej gå att göra nåt åt den. Simkortet var ok,så nu har jag ärvt en mobil av sonen. En tjock sak som man bör känna att den ligger i fickan..... Har blivit retad mycket här hemma för detta misstag.

Hoppas du hittat nyckel nu...
Anki

Susjos sa...

Så det är nästa måndag man ska kika på Belindas studio,spännande!
Ajdå,missade jag Kristallen ikväll,nåja jag har varit på ett helt fantastiskt föräldramöte! Gymnasiet är då verkligen annorlunda än grundskolan! Vilken härlig skolledning,mycket humor och kärlek, inte tråkigt alls!
Jag är mycket imponerad av den stora och attraktiva gymnasieskolan Rudbeck här i Sollentuna!
Ja, nu får man hålla i flaskorna här hemma..nyblivna 18-åringen hade lite kompisar hemma här i lördags...trodde han skulle bjuda dem på middag,men nejdå,chips och öl det är vad en 18 åring vill ha!*ler*
(Tips på ett mycket gott rödvin :Equinoix från USA! med druvorna: Merlot, petite sirah. Nästan lika gott som zinfandel!)

Kram
Susanne

Strandhs Mia sa...

Tittade också på Belinda istället !

Och det där med missing vitt känner men igen, fast hos oss försvann inte själva flaskan, det var bara innehållet som byttes ut mot vatten !!..sanningen uppdagades när "vinet" började mögla, det liksom flöt något konstigt där i flaskan, ungdom, den ungdomen !!
God natt !

Anonym sa...

Det är liksom ingen idé att leta rent fysiskt efter nycklar. Man måste tänka tillbaka..var hade jag dem sist? Brukar funka.
...Det var antagligen därför jag slutligen häromdagen letade efter min bok i kylskåpet....
Förra sommaren hittade en kollega min plånbok i jobbets kyskåp. Kylslåpet är alltså mitt tips. MVH Borthy

ika sa...

så nästa måndag säger du, skriver upp det i kalendern, minnet är lika bra som en guldfisk ibland.

titta framför dig eller i dina fickor, ibland ligger nycklarna precis där ögat är....