söndag 21 september 2008

Snart måndag









Jag vet! September månad är bara en massa gamla discolåtar. Snart grottar vi ner oss i den riktigt mörka hösten och DÅ...blir det annat ljud i bloggen.
En riktig praktsöndag ute i naturen idag efter ett ordentligt party igår. Tror att jag ska lära mig lite om svampar nån dag.
Turnerandet ja...har blivit lite uppskjutet på grund av musiker som ska ha barn och annat mycket viktigt. Men i januari ska det bli av. Lovar att meddela.

Nu iväg igen. Ni vet hur det kan vara på riktigt kul kalas. När man liksom aldrig vill sluta umgås utan säger - "Åh, vi måste äta middag imorgon!"
Ibland så gills det inte riktigt dagen efter men den här gången var det ytterst pålitliga sociala typer som bjöd in så nu är det bara att springa.
Undrar om en ask "After Eight" är väl mycket 1977?

Ha en skön kväll!

10 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Då får man väl stå ut ett tag till då, med discodängorna =)

After Eight är en klassiker, väldigt mycket 70-tal.

Tack för en trevlig blogg förresten. Så glad att jag ramlade in här i somras.

Anonym sa...

Vad glad jag blir att turnen har blivit uppskjuten till januari! Jag ar namligen utomlands nagra manader nu under hosten och hade inte kunnat besoka nagra konserter pa ett tag.

Utomlands ar jag av en relativt ovanlig anledning. Jag har namligen precis blivit pappa (for 9 dagar sedan), och vi hade valt att genomfora forlossningen utomlands for att vart barn skulle fa dubbelt medborgarskap (i Sverige och det land min fru kommer ifran). Forst nar barnets tva pass ar klara (senare under hosten) kommer vi hem till Sverige.

Nar barnet var 3 dagar gammalt och vi var kvar pa fodelsekliniken, kunde hon plotsligt inte somna trots ny bloja och amning m m. Vi kunde som nyborjare inte komma pa vad vi skulle gora. Men da sjong jag for henne. Sista morgonen - det var forsta sangen hon fick hora i livet. Da somnade hon.

Niclas C i Norrkoping (men just nu nagon annanstans)

Strandhs Mia sa...

Näää, After Eigth håller än , men Fondue det är 70-tal !
Hade inte alla hem med lite sjävaktningen en fonduegryta med "pinnar" el "gafflar" med olika färg på toppen, så man visste vem som var vems lilla köttbit puttrandes där i grytan ?!
Fortsätt du med dina discosdängor... hellre det än...julmusik !!!

Strandhs Mia sa...

Oj .. glömde ju.
Stort Grattis Niclas C till lilla bebisen!

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Turne i januar???
Oi Oi Oi. Hvordan skal man då komme seg over grensen? Med sikkert en hel masse snø og dårlig vær. Ja Ja, får forsøke ihvertfall.
For jeg skal på konsert, om jeg så må gå hele vegen....

Til Niclas C. Gratulerer med babyen. Lykke til i småbarnstiden. Vår baby kommer på tirsdag, og den får mange fine voggesanger, ihvertfall "En gång i Livet"....
Mye effektiv nattasang:-)
(håper fortsatt på tips om cd'en på facebook)

Klem fra Elin

Susjos sa...

Jag är fortfarande mör efter partajande i går,så nån skogspromenad har det inte blivit för mej idag!

After Eight är mycket 70 tal,men håller än i dag!

Spännande att se vilken musik det blir i oktober? Jag är så glad åt all disco!!!
..och grattis till babyn Niclas i Norrköping!

kram!

Kristina sa...

Okej då får man hålla sig till januari då men det kommer ju pigga upp den rätt trista månaden. Tack för svar Niklas ;)

Och ja; After Eight är väldigt mycket 1977... :D

Hoppas du hade en trevlig middag trots detta.. ;)

Kram Kristina

P.s Grattis Niclas C till bebbe!! Bra låtval :)

Anonym sa...

After eight går ALLTID hem! MUMS

Jaha, vänta ännnnnu längre på turnen. Men den som väntar på något gott heter det ju..

/Lina