fredag 5 september 2008

Femteinionde

5 kommentarer:

Suzesan sa...

Den här låten ger mig.....Jag säger Palma de Mallorca...april, grisfest(där jag fick order om att inte tappa lappen med bussnumret och det gjorde jag och när jag skulle hem så var där 100 bussar att välja på och jag var asfull, men jag ahde tur en som var med vår buss råkade komma förbi precis)
CocoLoco, Sangria, Sol sol sol och bada bada bada fin fin solbränna god mat, musik varm doft och trevliga Mallorciner, lärde mig fula ord på spanska, poolparty på taket, förlorade ett par espandrillos, fick gå barfota tills jag hittade nya skor, pepparstek med rosépepparsås till middag varje dag = 20kr, liten förälskelse och roligt roligt roligt. Hem boka ny resa direkt jobba jobba jobba.. åka ner igen september.(Min chef sa att det var sista gången som jag fick ta ledigt på det där viset för att åka på semester..jag jobbade dubbla skift för att jobba ikappp den tiden jag skulle vara borta i på semester i tio dar)

Ett härligt år och en härlig låt. Jag minns detaljer av den resan*fniss* När flygplanet lyfte andra gången jag åkte hem. Precis när hjulen gick från marken så kom tårarna. Jag fick en känsla att jag inte skulle komma tillbaka på länge. Det stämde. Det gjorde jag inte. Oj nu måste jag skynda mig IGEN*fniss*
Ha en bra fredag.
Puss Kram
Susanne i Halmstad

Sanna sa...

Lika glad idag när dessa gamla discohits spelas. Tack!
/Sanna

PS! Månne det bli 6 september imorgon med Flamingokvintetten? :-)
DS

Susjos sa...

Saturday Night fever! Ja herregud,vad ska man säga! Det var 1977,man var 17 år och livet lekte,filmen var det bästa man sett! Var kär i två pojkar samtidigt*ler*....

Ha det så trevligt i Berlin!
Kram
Susanne

Anonym sa...

Hej Niklas!

De härliga discotonerna fortsätter att ljuda och förgylla septemberdagarna! Härligt! Bee Gees och Saturday Night Fever... Riktiga klassiker! Då, 1977, var jag 11 år. Brorsan hade skivan och vi spelade den MYCKET ofta!

Önskar dig en trevlig helg!
Kramar från Anna Karin

PS: Susanne i Halmstad - tack för ditt inlägg! Kul läsning! Noterar också att du har bytt bild... Ny frisyr? Mycket snyggt :-) !!

Suzesan sa...

AnnaKarin:
Tack thanx det ska jag säga till min frisör. Jo det blev över förväntan bra. Eftersom jag är fåfäng och nöjd ..då är det lugnt. Finns en bildserie på bloggen om frisyrbytet. Det var sjukt snyggt när jag gick därifrån ....i fem minuter...:) Jag var lite skakis.Mitt hår var till mitten av ryggen innan. Men sen sa jag "vi kör klipp kompis klipp!" Kommentaren är minnet till den låten*fniss*
/Susanne i Halmstad