måndag 22 september 2008

Hylla 40, fack 18





Nej det blev inga IKEA-ben idag. Trots utflykt till möbeltemplet ihop med stor son och hans mamma. Givetvis laddade med humor och detaljerad inköpslista. Annars, som sagt, omöjligt uppdrag.
Sonen tillfreds med födelsedagspresentinhandling och själv släpade jag som vanligt hem ljus. En masse! Och så förvånade jag mig själv med att slå till på ett gäng förtjusande galgar. Har alldeles för länge tvingats att använda onödigt många nödgalgar av den där sorten man får från kemtvätten.

Måste lära mig att blogga från telefonen. Jag kommer ju på små saker då och då och tänker att, hm just det...det skulle jag kunna skriva lite om. Men sen glömmer jag bort det liksom. Kanske lika bra det förresten. Men en och annan pryl kunde möjligen ändå vara rätt så bra.

Köpte nya Lindsey Buckingham-plattan på Itunes och blev smått besviken. Kanske kräver den många lyssningar innan den fäster. Hade hoppats på mer faktiskt. Mer av Lindseys livliga lätthet. Men men...plötsligt dyker den väl upp. Det kan ju bero på lyssnaren också.

Nu mörknar det. Dags att ta och tända en massa nya IKEA-ljus dårå, och laga lite mat och cocoona ordentligt i soffan.
Det kanske till och med är nåt bra på tv.

Just det. Jag hade ett ovanligt långt möte med min flygel idag. Mycket länge sen vi satt tillsammans och gav varandra ordentligt med tid.
Hon var lite sur. Lite dålig stämning.
Ändå ett bra samtal.
Men jag ska ringa hennes terapeut.

7 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Men köpte du inte servetter??
Servetter och ljus är väl IKEAs storsäljare.
Och så bra att du inte fick de berömda benen. Det är nog en vanligare åkomma när man går där i affären med små söner.

Jag kan inte heller blogga från mobilen. Men får köra med anteckningsbok istället.

Ha det gott i soffan!

Susjos sa...

Så,IKEA har fått sig ett besök. Jag får alltid med mig servetter därifrån,och ljus med för den delen. Och nu finns det många galgar hemma,så de hemska man får med sig från kemtvätten,de hänger inte i hallen längre,haha!

Sitter på jobbet denna mörka natt,och faktiskt så är det än så länge (peppar peppar) en lugn natt. Telefonen ringer lite då och då,en och annan kvinna har just fött barn,och några kämpar på,sakta men säkert...
Så vi hinner med att göra det vi ska,och till och med hinner man prata lite med kollegorna! Inte varje natt man hinner det inte!

Ja,nu behövs ljus i vårt mörker. Somrarna är underbara att åka till jobbet på,ljust när man ska till jobbet,och ljust när man åker hem.
Ikväll var det riktigt mörkt när jag åkte till jobbet,mindre kul. Än så länge är det i alla fall ljust när man åker hem vid 07.30 tiden...

Fortsätt spela på flygeln...

Kram
Susanne

Anonym sa...

Låter bra att du och flygen träffas. Hoppas att resultatet blir något vi får höra, som också låter bra..

/Lina

Anonym sa...

Ett litet anteckningsblock i bakfickan är sällan fel. Där de små men ack så kloka tankarna kan få plats medan de väntar på sin slutförvaring på bloggen.

Vid 50+ får man ha påminnelselappar. Läste en gång en bok där en ung tjej besökte någon som var just 50 plus och konstaterade att "gamla människor skriver många lappar". Inte för att vi är särskilt gamla, eller hur, men en och annan lapp gör livet enklare:-)

Anonym sa...

Själv har jag precis slängt ner alla fina trägalgar i källaren och bytt ut dom mot kemtvättens smäckra silvervariant. Ålskar dom. Enkel och snygg design samt mycket prisvärda. Men framförallt, man får plats med dubbelt så mycket kläder!

Anna E