måndag 3 mars 2008

Chickens


Lurigt. Trodde att det var vår men höll på att frysa ihjäl på vägen hem från affären. Min dotter ska laga mat idag. Ända sen allt det där med fiskbullarna är hon svårt skeptisk till allt som inte är ren oxfile. I alla fall om jag är den som lagar. Så idag ska hon göra egna chicken nuggets. Råvarorna (hon är inte riktigt säker på alla men nästan...) är inhandlade och köket hennes. Största sonen kommer också på besök. Han var nära att emigrera i lördagskväll för han tyckte att svenska folket är "ett gäng retarderade jävla missfoster. Helt utan koll och smak." Som han uttryckte det. Bara att ge upp och flytta härifrån, sa han. De är lojala, barn. Men jag övertygade honom om att han behövs bäst här. Och nu ska han alltså få tillfälle att upptäcka sin syrras kokkonst. Hallelujah!

Läste om att Nordman bjuder på ny låt i en av kvällstidningarna. (Varför heter det kvällstidningar fortfarande? De kommer ju för fan ut innan DN och Svenskan!) Det är en kampsång mot Carola, stod det. Den heter "Gud möter Helvete". Det framgick inte vem som var vad. Men ändå - två mot en...

12 kommentarer:

ullis sa...

Oj vilka fantastiska barn du har!Var på väg att köpa din låt på Itube när jag hamnade här.Vad kul att du så generöst delar med dig av ditt liv! Ska nu njuta av din musik med en kopp kaffe innan nästa arbetspass börjar (i hemmet..)Här bakas det (barnen) så det blir nog något smarrigt till kanske.
Ullis

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Det där ser nästan ut som Charlottes snygga skor..hihi!
Jadu, visst är det underbart med lojala barn! Håller verkligen med din son!!!! Blev middagen bra föresten? Egna chicken nuggets? Hon måste vara en hejare i köket!
Läste just din chatt i Aftonbladet. Tur att du inte blev fotbollstränare! Hur skulle vi klara oss utan din musik???
Har idag insett att jag är hemma i verkligheten igen,långt från "glamouren" i Karlskrona. Men vilka minnen! Får väl leva på dem ett tag!
Ha en skön varm kväll inomhus! Ute är det för kallt!
Kram
Susanne i S-tuna.
PS. Din gitarr var snygg! DS.

Mimmi sa...

En annan var hel-lat, min Adam sa: "Snälla mamma pizza".. mitt svar: "på en måndagkväll"?
"Ja den e jättegod idag",svarar han, vad säger man till sin prins? "Självklart killen tar vi pizza för den e ju jättegod idag"
Du e bossen, mamma bara trött.

Härligt med barn som stöttar en och håller med oss alla här, fy Svedala för att de inte kan rösta rätt. Håller på din son!

Har fortfarande inte sett filmen du har på bilden....har jag missat något?

Ha en fin kväll./Kram

Anonym sa...

Om jag vill skriva till Niklas (och inte Susannemillaullismimmi med flera)... :-) Hur gör jag då?

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mimmi sa...

Japp, kvällen är återerövrad, barnet sover, Strömstedt varvat med Barry White på CD.n , kan det bli bättre?

Önskar alla en trevlig kväll, kom ihåg, det blir aldrig bättre än man gör sig.

Anonym sa...

Jag hejade verkligen på dej i lördags. Du var helt klart bäst. blir det nån turné som passerar Göteborg kanske? då kommer jag och kollar!

Anonym sa...

Din son verkar ha huvudet på skaft. Underbar låt och jag ser fram emot ännu ett grymt album. Försöker sprida din musik till polarna på gymnasiet men de tycks endast uppskatta sådant där heavy metal-skit. Hoppas du dyker upp under nästa års Melodifestivalen så att du blir "tvungen" till att släppa mer material för oss Niklas-fanatiker!

Anonym sa...

Dina barn låter underbara, och du verkar ha ett rikt liv! Tack för att du delar med dig...
Jag längtar till den dagen jag får bli förälder, jag hoppas att det kommer bli det bästa jag gjort!

Hoppas magen är mätt och belåten, och köket inte allt för stökigt :)
Fiskbullar är ju ett säkert kort annars, snabbt och lite stök.
Ha en bra kväll tillsammans med dina barn!
//Elin i Örebro

Anonym sa...

Hej
Den enda låten jag nynnar på från i lördags är "För många ord om kärlek". Jag gillade den redan då men nu har den vuxit ännu mer och är helt underbar. Synd att inte alla som röstade fattade det i lördags!
M

Niklas Strömstedt sa...

Hej Anonyma vänner!
Det går att skicka meddelanden på www.myspace.com/niklasstromstedt