torsdag 13 mars 2008

Så lunka vi såsmåningom

Mariaberget vid Södermälarstrand.
Igår när jag parkerade bilen på Bellmansgatan stack plötsligt Jon ut huvet ur ett fönster på nedre botten. Jag brukar läsa hans blogg ibland och gillar hans språk och fantasi och musikalitet. Det kommer en roman, sa han. En bra! Och så lite gig med Docenterna. Gud, vad jag saknar att spela när jag tänker efter...till och med repa vore kul.

Det regnar och solar om vartannat här. Ser kallt ut. Sådär rått. Fleece och mössa. Dun och vantar.
En promenad i det råa tror jag. Riddarfjärden runt. Eller ner till Årstaviken och sen stranden förbi Tanto och bort mot Hornstull och Söder Mälarstrand. En lååååång promenad med Ipod.
Var för gammal för att gå igång på Morrissey när det var aktuellt men köpte Greatest Hitsen på Itunes. Jag är yngre nu. Så det blir den och så har jag ett lätt sug efter Kirsty MacColl. Och på ett konstigt sätt - Mandy med Barry Manilow.
Ska göra en ny spellista som ska heta April, April din dumma sill...

Och på tal om Barry Manilow - i eftermiddag är det premiär på klass 3b:s Forntidsmusikal. I klassrummet. Har köpt biljett!

4 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vilken bra musiksmak du har Niklas! Kirsty MacColls album "Tropical Brainstorm" är en klar favorit hos mig. Annars är jag inne i en svår Terry Hall-period nu, även om det var ett tag sedan han kom med något direkt nytt . Albumen "Home" och "Laugh" från 90-talet är dock odödliga verk av en av Englands bästa låtskrivare!

Lyssna på låten "Forever J" om du inte redan hört den så förstår du vad jag menar:

http://uk.youtube.com/watch?v=3g-kfaji9Ck

/Chris

Kristina sa...

Måste tipsa dig(och ni andra här) om en fantastisk Morrisseylåt "Stretch out and wait" - finns på youtube. För mig personligen så tänker jag på ett par mycket speciella dagar i Prag när jag hör den.
Blev det promenad trots regnet? Bodde i Årsta förut - så fint att gå runt Årstaviken. Säg till om du vill ha annat sällskap än din Ipod ; )
Fantastiskt bra att du är sugen på att spela! Vore toppen med en spelning! Det var länge sen nu...

Sov gott.
Kram Kristina