tisdag 13 maj 2008

Grått en dag, ett ögonblick i sänder








I bilen på väg mot skolan i kranskommunen. Österut och solen lyser och blänker i M:s hår och det skiftar i hennes hemliga färger.
- Det är lite rödtoner också, säger jag
- Mmmm...
- Kolla på mig då! Kommer det nåt grått?
Hon tittar och fingrar lite i min tinning.
- Ja, här är några strån...och lite i fram också.
- Bra, säger jag.
- Va? Vill du ha grått?
- Ja lite sådär i alla fall.
- Varför då?
- Ja, du vet, då får man kanske lite mer pondus.
- Vad är pondus?
- Hm...när folk får lite respekt för en ungefär.
- Men det har jag redan...

10 kommentarer:

Anonym sa...

att mala bilder med nagra ord..
sa igenkannande ...att se sitt barn i baksattet och solen i hans har..
alltid speciellt med fargstarka resor till skolor med egna barn ..magiskt
/Kr

Sanna sa...

Hysén, stilig karl men inte den bästa expertkommentatorn!
Grått Nytt Hår!
/Sanna

ika sa...

jag tror inte du behöver några gråa hår för att få respekt, din M är en smart liten flicka. men man känner sig lite vuxen när man börjar få gråa hår och rynkor, i a f jag....ovh i o f kanske får man pondus när man är vuxen?

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristina sa...

Vad fint sagt av henne!

Men varför anses det snyggare för män än för kvinnor med grått hår? "Grå tinningars charm" och allt det där.

Men som M sa du får nog respekt även utan grå hår ;)

kram Kristina

Anonym sa...

Hej igen Niklas!

Längtar du efter de grå tinningarnas charm!?! Du har redan massor av charm ;-) och respekt hoppas och tror jag att du får ändå! Gulligt svar från M!

Själv vill jag helst inte har grått hår - inte än i alla fall!! Tycker att jag fortfarande är lite för ung för grått hår, men när jag blir en gammal gumma... då, då ska jag vara grå - och stolt över det!!

Kramar från Anna Karin

Susjos sa...

Hihi,underbar tjej din M ! Snygg karl,den där Hysén :)
Jag gillar grått hår,det ger ju pondus som du säger *ler*.
Och tittar man noga i mitt blondslingade hår så ser man lite gråa hår,det säger i alla fall min frissa!

Ha en bra dag!
Kram
Susanne

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ika sa...

shit om både Anna-karin och Suzesan bävar för att få gråa hår, då kanske jag som är betydligt yngre, på pappret, inte ska vara så stolt över att jag fått några gråa hårstrån och över mina rynkor jag började få redan som 25 åring?

Fast till er som har ålderskomplex vill jag bara säga: Det är fint att åldras...

Anonym sa...

Jag tycker M:s kommentar var gullig.
Jag är gift med en man som är 5 år yngre och som har härvidlag ganska grått hår. Jag har ännu inte ett grått strå trots 43 år snart. Men det lär väl synas när man är mörkhårig.
Spelar ingen roll! Grått är ok det med! Naturligt är snyggast.

Rebecca