torsdag 22 maj 2008

Torsdags-trassel


4 kommentarer:

Sanna sa...

Oftast är originalet bäst. Visst är den bra med PM, men Guns and Roses gör en grym version av denna låt!
/Sanna

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Leva och låta dö...
Minns att jag spelade den på min kassettbandspelare i flickrummet,älskade den låten!

En anekdot:
Den berömda titelmelodin av Paul & Linda McCartney var den första Bond-titellåt som blev Oscarsnominerad. Märkligt nog nådde låten aldrig 1:a-platsen på någon singellista - den blev som bäst 9:a i England och 2:a i USA.

Kram
Susanne

Anonym sa...

Under många år var jag medlem i Wings Fun Club-deras fanclub. En gång i kvartalet kom en Club Sandwich - hem i brevlådan. Jag kastade mig över dessa tidningar och läste allt om mina idoler. En gång fick jag ett personligt vykort från Denny Laine och jag var överlycklig. Skivorna Jet, Venus & Mars, Wings at the speed of sound, London Town...alla jättebra.

Live and let die-låten är en underbar klassiker.

Rebecca