onsdag 7 maj 2008

Jag regerar!






Såg en fråga i kommentarsfältet. Kr undrar vart jag är på väg med bloggen. Men jag undrar mer över vart bloggen är på väg med mig. Tycker plötsligt att det är så roligt att skriva. Att tänka och formulera de tankarna. Trodde inte att det skulle bli så när jag började i februari. Då var det mer som en plikt eller ett måste. Jag vet att det ofta bara är ett ordflöde. Men än sen...det är skönt att få det ur kroppen. Eller själen eller vad det nu är. Och så är det så underbart att det inte finns några regler. Ingen som bestämmer och säger: "Nej, sådär kan du inte skriva" eller "det måste vara så och så och handla om det och det".

I helvete heller!
Det blir som det blir. Och det duger det med.
Och att veta att ni ibland går in och läser är ju alldeles underbart bekräftande.
Säger det igen - tack, ni är bäst!

Ikväll ska jag gå på teater. Det var ungefär sjuhundra år sen sist och jag lovar att återkomma med en liten rapport.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it Niklas !

Fortsätt så, din blogg är din,
skönt att bara kunna tänka, tycka, vara fritt - härligt !

Tack för underbara tankar !

/Sing for joy- sing for life

Anonym sa...

Vad gott att du känner så! Allt är bra som det är ...även om det är fotboll och bilar..."L"
Och vi, vi läser och älskar dej. Faktum är att det på något vis känns bra för oss -åtminstone mej- att få fundera och skriva av sej tillbaka. Om någon läser spelar mindre roll, men att få formulera sina tankar och skicka ut dem känns gott.

Är det så att det romantiska i din ton beror på en ny förälskelse så önskar jag dej all lycka och hoppas att du får möjlighet visa vem du är för då kan det omöjligt gå fel.
Lycka till och stor kram.
Ninni

Anonym sa...

Niklas..may the FORCE be with you...
Din blogg är läsvärd/tänkvärd/älskvärd.

Du förgyller min/vår tillvaro och förhoppningsvis är det ömsesidigt!

Som symfonisk rockare är det kul att upptäcka din musik (med den enda plattan jag har, ska bli fler..men var f-n är skivaffärerna nu för tiden...? jag VÄGRAR av princip ladda ner nåt, musiken ska ÄGAS på CD/vinyl som man kan hålla i handen, lukta på, titta på omslaget...

Om jag hade tid skulle jag också gå på teater. Har inte tid till så mycket mer just nu än jobb, repetitioner, familj,villa, trädgård, motorcykel,tja.. det blev en hel del.

En av mina kompisar var med i melodifestivalen i år. Vederbörande håller på och spela in en platta. Jag ska spela på två spår och försöker övertala kompisen att göra en cover på en YES-låt men det går inte hem på en platta efter ett melodifestivalframträdande...

Ha en bra kväll, va lycklig och full av pirrande känslor. Önskar detta också till medmänniskorna som läser bloggen.

Rebecca

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ika sa...

men visst är det skönt att det inte finns några regler i bloggvärlden, man kan skriva precis vad man vill och hur man vill..det är upp till läsaren att bara ta det för orden eller läsa mellan raderna.

Tycker personligen att din blogg är lika bra som din musik..precis som dina musik texter är bloggen tänkvärd och har en mening...

keep going :D

kram Ika

Anonym sa...

Kr nar det ar brattom ,
Krys nar det ar mindre brattom att fora over tankar ..
Det var en retorisk fraga.. sinnesstammningen i bloggen forandrades sa mycket sen jag hade råkat lasa den..den blev personlig och ..ärligt talat har jag en dejavu kansla ..
Ett maste och plikt for Dig ..Du hade då a en ny skiva att salja och SMF pa gang -bloggen var ett naturligt satt att marknadsfora Dig..sa kande jag

men samtidigt sag jag att den for inat..tankarna borjar bli fria.. och att vagen tog over malet..
..bekraftande ar omsesidigt
skont att Du reagerar..
/Kr
ps. Du regerar -undrar hur den danske prinsen sager "to be or not to be"

Drömma-Lotta sa...

Well hello...
Jag har inte läst din blogg länge alls men vet ju iallafall själv hur det är.
Man börjar på ett sätt och sedan så växer det till sig.
Inte statiskt utan organiskt...den lever sitt eget liv nästan, så är det för mig iallafall.

Ibland önskar jag att jag kunde få göra sådant på heltid, det vore grymt att få mera tid till nära och kära och så sitta på sena kvällar och tänka rätt ut till sina läsare och till himmelen och myllan ;-)

Du är ju sedan innan en folk kär och offentlig person har jag förstått, så du får nog ovanligt mkt bekräftande inlägg gissar jag.
Det är du värd, menar inget annat och det är sött att du tackar tycker jag!
Blir lite nyfiken, hur många som tittar in här varje dag?
Du har säkert massvis om man jämför med en sprätta som mig...
Ha det bästa fint önskar en vårrusig Drömma Lotta

Anonym sa...

"Man lär sig skriva genom att skriva!"
/Sanna

Kristina sa...

Godkväll Niklas!
Du får så gärna regera! Tycker mycket om att läsa dina tankar och instämmer med Ninni; det känns skönt att fundera och skriva tillbaka. Lite som dagboksskrivande. Har varit skeptisk till bloggar tidigare men den här känns så respektfull och varm på något sätt. Men det klart du sätter ju tonen ;)
Spännande med teater, var ju själv för några veckor sedan och såg Mästaren och Margarita. Skrev väl om den i nåt inlägg här tror jag. Ler när jag tänker på den, Jakob Eklund var magnifik! Älskar teater, det är fantastiskt att sitta i ett rum och dela en upplevelse med andra människor, att färdas till en annan tid, ett annat rum...magiskt. När det är bra då förstås. Det enda som slår det är kanske en riktigt bra konsert, för mig går musiken ialla fall då direkt in i hjärtat. Teatern går nog via hjärnan först :)
Senaste konserten var med Peter LeMarc på cirkus(vet att många har svårt för honom men jag tycker han är fantastisk) så det blir svårt att toppa. Antar du utmaningen Niklas ;)

Godnattkram

Kristina

rolfner sa...

Hej Niklas. Jag söker en låt som du och Orup och Anders Glenmark gjorde för några år sen. Nåt om en tjej du inte kunde säga nej till, mötte henne i nåt garage? Hon sa - du sa? Minns inte mer än att låten var skitbra. Vad heter den? Du måste veta vilken jag menar. Nåt om att "jag har redan en tjej - kan inte gå med dig" - du vet eller hur?

Anonym sa...

Just det, man är sin egen boss i bloggen. No rules. Det är precis det som är det fina i kråksången. Dina inlägg är roliga och inspirerande, gillar det du "tänker" och skriver. Kör hårt :)

Niklas Strömstedt sa...

Hej Alla!
Det är så kul och inspirerande att läsa vad ni skriver och tycker.

Och Rolfner - låten du söker heter "Den andra kvinnan".

Njut av solen!
N

Anonym sa...

Jag tycker att det är kul att läsa bloggar som är så personliga att det lyser igenom olika sinnesstämningar olika dagar. Det är ju ganska skönt att ibland skriva om allvarliga saker som man blir upprörd över och vid andra tillfällen kan det få bli antingen djupt och känslosamt eller bara tramsigt och ytligt. Skönt att den friheten finns.

Anonym sa...

Hej Niklas!
Som jag tidigare har sagt,så trivs jag alldeles förträffligt i ditt kungadöme. Alltid trevligt att titta in. Jag har också upptäckt att det är kul att blogga och skapa sitt eget rike. Tittar in igen imorgon!
Maggan