lördag 10 maj 2008

Sommardrinkar 1

Häromdagen drack jag en sån där "Dagens". Ni vet vitt vin och...Seven up eller Sprite eller nåt. En väldigt snäll liten drink. Retligt somrig och rent av lite brudig va?
Men just vid det tillfället alldeles rätt.
Tänkte då - såhär när roséperioden är i antågande - att det där rosa kanske skulle vara hur bra som helst ihop med , just precis, sockerdricka.

Har nu prövat.
Glöm det! Vidrigt äckligt!

Ni ska istället få receptet på en drink som vi skapade när vi spelade somrarna långa i Halmstad.
Den heter Pop & Twist och blev en vrålhit ända från Tylösand till Östra Stranden.

Plocka fram:
Ett stort glas
Is
2 cl Cointreau
2 cl Campari
4 cl Vodka
Tonic och en citronskiva på det

Skål på er!
Ha en fin sommarkväll!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
är helnykterist så jag testar ej ditt recept men säkert gott för de som kommer prova.
Nu har min make och en kompis börjat spela elgitarr och trummor så jag ska ner och sjunga lite.

Ha en bra kväll!

Rebecca

Anonym sa...

Det enda som finns i kylen är vodkan, orörd sedan säkert förra sommaren. Ska dock prova din Tylösands drink vid tillfälle.
...gräsmattan klippt, den lilla trappan mot altanen inoljad, grillningen av hamburgare och mashmallows ( det kunde jag inte stava till) avklarad...
Jag och dottern lätt brunbrända, trots spf 15. Nu vill hon ha sällskap till lördagsgodiset framför TV.n, hon påtalar att hon är "mammig".
Det känns bra i magen, lycka tror jag. Kram alla.
Ninni

Anonym sa...

Den drinken är frisk och god i sommarvärmen.
Skål på er alla. Nu ska jag njuta och skåla för Kalmar FF. (Dom som spelar så tråkigt:-))
Ska spara en skål tills imorgon då AIK tar emot Malmö.
/Sanna

PS! Youtube har några riktigt roliga klipp på Galenskaparna och deras VM i friidrott!
DS

Anonym sa...

jag hade namnt den "Orla Sweet-Sleep" - med 3cl Cointreau
hurra for apelsiner!!
skal pa Dig fran en sommarkvall med vackra cumulus
/Krys

Anonym sa...

jag hade namnt den "Orla Sweet-Sleep" - med 3cl Cointreau
hurra for apelsiner!!
skal pa Dig fran en sommarkvall med vackra cumulus
/Krys

ika sa...

jag dricker inte alkohol men kanske kan prova den första som var vitt vin med något, det borde gå lika bra med ett alkoholfritt vin..jag testar iaf... nej nu är det dag att lägga hamburgarna på grillen, öppna det alkholfria vinet och börja förbereda sig inför vit päls releasparty..ha en underbar sommarkväll

Susjos sa...

Hm...måste provas!
I Spanien drack vi en helt ljuvlig :

Capriniha!

Krossad is
Rom (pitu eller CAPTAIN MORGAN!)
pressad lime
råsocker

Ta ett whiskey glas, pressa sex bitar lime, som skall ligga kvar i glaset.. tillsätt två teskedar råsocker,mosa ihop sockret med limen, krossad is och sist 6cl Rom... underbar!

Jag får vänta med drinkarna till en annan dag,jobbet väntar!

Kram
Susanne

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Prova en Moscatell nästa gång istället för en "dagens".
Lite mousserande, lite alkohol 4 - 5%.... Sommargott..

Om du ska blanda rosévin med något så är det cognac, skall drickas kallt.
Tillsammans med choklad, mörk eller ljus. Hur bra som helst. Finns färdigblandat att köpa, då heter det, Pineau de Charantes Saint Remy.

Lycka till i baren!!

/M

Anonym sa...

Personer som inte kan svenska har numera en möjlighet att översätta automatiskt till exempelvis engelska med Google Translate. Översättningarna är dock otroligt komiska ibland. "Niklas Strömstedt" översätts som "Johnny Logan".

Titta här!

Hur tänkte de nu? Hm...det är konstigt, men jag tänker på Irland. :)

Trevlig helg!

Niclas C i Norrköping

Anonym sa...

hej Niclas C
Jag forstar att du har gjord oversattning for din frus familji och scpecielt for Лидия Александровна Дианова for idag ar MORS DAG aven om det ar svarmor men i grannlander kallas ALLA svarmor for MOR.
/Krys
ps.undrar varfor kommentarerna blev inte oversatta -ovasentliga?

Anonym sa...

Nu vet jag!
Niklas, det är klart att du ska göra ett TV program! Lite mysigt snack - högt och lågt, djupt och shallow - i en TV soffa, en salig blandning med mysiga musikklipp, rolighets ministrar etc. Köttbullsrecept och drinktips.
Du kanske rent av har någon duktig journalist i bekantskapskretsen som du kan göra det tillsammans med ;)En bra idé - eller hur?
Hälsningar från en garanterad tittare