torsdag 15 maj 2008

Har ni sett och hört på maken?












En irritation till då.
Ni är nog lika förvånade som jag...eller det kanske ni inte alls är förresten. Men jag blev väldigt förvånad när jag gick förbi tobaksaffären igår och såg på en löpsedel att jag ska förlova mig. Och att jag varit i Grekland på kärlekssemester.
Alltså, antingen måste jag varit sådär skitfull - ungefär som en Se & Hör-journalist på schlageruppdrag - och haft en bronto-minneslucka under hela kärleksresan. Eller också så måste någon suttit hemma i sina dödskallekalsonger och hittat på alltsammans.

Jag beslöt mig för att ringa upp Se & Hörs chefredaktör och ansvarige utgivare Tua Lundström för att reda ut saken.
Jag spelade för säkerhets skull in samtalet och skickade igår ett mail till Redaktör Tua så att hon skulle kolla sina citat innan jag la ut dem på bloggen.
Hon har inte svarat.

Här är mailet och telefonsamtalet.

Från:    NIKLAS STRÖMSTEDT

Ämne: 

Datum:  onsdag 14 maj 2008 22.49.12 GMT+02:00

Till:    tua.lundstrom@aller.se


Tack för telefonsamtal tidigare idag. 
Har inte fått något mail av dig än men det kanske kommer.
Hur som helst så kommer här en utskrift av större delen av vårt samtal.

Vill bara att du ska ha en chans att kolla citaten innan jag publicerar samtalet på min blogg.
Kanske det kan inspirera till nya grepp på redaktionen. Vem vet?

Hälsningar & krya på dig!
Niklas Strömstedt


-        Ja  Tua
-        Hej Tua Lundström, det här är Niklas Strömstedt
-        Hej Niklas
-        Ja, du fattar kanske varför jag ringer...
-        Näe inte riktigt
-        Jag såg nya Se&Hör idag och på löpsedeln och förstasidan står det ”Efter kärleksresan till Grekland - JENNY OCH NIKLAS FÖRLOVAR SIG”
-        Ja, jag har ingen riktig koll…jag har…
-        Men det är väl du som är ansvarig utgivare?
-        Alltså, jag kommer just från en cancerbehandling…
-        Ojdå, det var tråkigt…
-        Så det har varit en annan ansvarig en tid men hon har åkt till Cannes
-        Men i redaktionsrutan står det att du…
-        Ja men det är inte lätt när man är sjuk.
-        Nej, jag förstår det men då borde ju någon annan ta över så länge. Verkligen tråkigt att du är sjuk, min mamma är också…
-        Ja vilken kvinna hon är. Jag har läst hennes bok. Helt fantastisk!
-        Ja visst är den. Tack. Och du förresten…jag spelar in det här samtalet – bara så du vet. Är det ok för dig?
-        Jadå.
-        Säkert?
-        Jaja...
-        Ja Tua, vi har ju ett problem med den här löpsedeln och artikeln eftersom inget  stämmer och eftersom ingen från tidningen har varit i kontakt med varken mig eller Jenny. Vad ska vi göra åt problemet tycker du?
-        Ja alltså, du får sluta upp med att träffa så snygga tjejer. Alltså jag menar DU själv är ju inte, vad ska jag säga, nåt bra sälj men de tjejer du träffar…är ju så tv-mässiga...
-        Så det är alltså upp till mig att att lösa Se & Hörs pressetiska problem? Det är alltså jag som träffar fel personer? Tycker du inte att ni istället borde kolla fakta med dem ni skriver om innan ni trycker?
-        Jamen vi har inte fått tag i…
-        Men Tua, det där är skitsnack. Jag är inte svår att nå och ni har min mailadress och jag har inte fått en enda fråga om det här. Och jag kollade nyss med Jenny och hon säger samma sak. Visst har ni min  mailadress?
-        Ja det är väl xxxx@xxxxx, men du brukar inte vilja svara på frågor...
-        Aha! Är det SÅ ni tänker när ni gör tidning? Vi skiter i och kolla för han brukar inte vilja svara. Du Tua, i min dator har jag gamla mail från er som jag visst svarat på.
-        Mmmm….så ingenting i artikeln stämmer då?
-        Nej
-        Men Jenny har ju sagt att ni är ett par. Till Aftonbladet.
-        Hon har sagt att vi känner varann och att vi ses ibland. Precis så.
-        Så ni har inte varit i Grekland tillsammans?
-        Näe aldrig.
-        Och ni ska inte förlova er?
-        Näe. Och inga ringar har jag köpt heller. Visst är det konstigt att det ändå står så i din tidning. Du vet väl vad som står i din tidning? För du är ju ansvarig...
-        Alltså ja, jag är ansvarig men jag har inte…har den inte framför mig men om du hänger kvar ska jag hämta den
-        Jag väntar så gärna.
(Tua lägger ifrån sig luren och går och hämtar en tidning)
-        Hallå… nu har jag den här och du jag måste säga att din systers dikbok. Alldeles underbar! Ja  näe nu ska jag sluta smöra för familjen…haha...
-        Men Tua – vad ska vi göra åt er? Det är ju inte första gången ni har fel. Jag får väl vända mig till PO (Pressombudsmannen) igen då.
-        Jaha, är det så vi ska kommunicera så visst visst.
-        Ger du mig nåt val? Det är den vägen jag brukar få ta.
-        Ja gör det du vi har inte haft problem med PO på länge.
-        Jo men jag har ju fått er fällda förr...
-        Ja men inte med den här nya och han…nej hon har ju varit där ett par år.
-        Yrsa Stenius ja, Hon har varit där ett knappt år om jag inte tar fel.
-        Yrsa ja. Vi jobbade ihop på Bladet…
-        Men hur ska jag göra annars tycker du?
-        Vi kan ju ta in en dementi. Är ni ett par?
-        Ah men Tua…alltså ni är ju inte riktigt seriösa så varför…
-        Ja men en dementi är väl…
-        Men jag vet hur era dementier brukar se ut och skadan är ju liksom redan skedd. Vi har barn som kan läsa. Släkt och vänner. Vi får båda ett helvete med att hålla på och förklara…och jag blir så förbannad på att ni aldrig kollar upp saker ordentligt innan ni tapetserar stan. Hade inte du blivit galen om du var utsatt för samma sak?
-        Jo absolut. Jag hade blivit rasande.
-        Ja där ser du.
-        Ja vi kan ju inte ha det så här Niklas, att du ringer så fort vi skriver nåt.
-        Men jag ringer inte så fort ni skriver nåt. Det var längesen vi talade du och jag. Jag ringer när något är helt
 uppåt väggarna fel. När ni hittar på saker som inte stämmer.
-        Hmmm ja…som sagt du är ju så snygg. Och oerhört begåvad men…du säljer ju inte  längre. Men tjejerna…
-        Men då så Tua – kan ni inte bara ge fan i att skriva om mig då. Om du lovar att ni slutar med det så ska jag tänka över min PO-anmälan.
-        Men lova…jag vet inte om jag kan lova det. Tänk om du blir ihop med Victoria. Då måste vi ju skriva…
-        Hahaha ok! Om jag blir ihop med Victoria så är det ok för mig att ni skriver. Men så länge jag inte är det låter ni bli… Kan vi inte säga så?
-        Jag ska kalla in redaktionsledningen och diskutera med den så skickar jag ett mail till dig sen. För så här kan vi ju inte ha det.
-        Nej Tua, så här kan vi verkligen inte ha det. Jag ser fram emot mailet. Ok? Hej då!
-        Tack! Hej då!

66 kommentarer:

Susjos sa...

Förstår att du blir irriterad!!

Lycka till!

Kram
Susanne

ika sa...

jag förstår också att du är irriterad och om du orkar kan du ringa upp hänt extra oxå som även dom har skrivit mer eller mindre samma artikel som se och hör. och i förra veckan på Vakna med the Voice sas det en del dumheter om dig oxå, ja hoppas du inte hörde den morgonsändningen, rent förtal och mobbing. jag skrev ett surt mail till dom och sa att man inte sysslar med sådana fjanterier. Spelar ingen roll vem det är, sånt där säger man bara inte i direktsänd radio som går över hela Sverige.

Vi är nog många som läser din blogg och har höjt på ögonbrynen och förstått att allt är påhittat och falskt.

stå på dig och lycka till.

Anonym sa...

Cancerbehandling… är det hjärntumör hon har drabbats av? Jag måste säga att jag beundrar är ”kändisar” som står ut med skiten. Samtidigt tycker jag att ni borde anmäla oftare. Fast jag vet inte till vilken nytta. Spelar det någon roll hur många gånger en tidning blir fälld av PO? Vilka är konsekvenserna – böter? Ursäkt på första sidan? Det rätta straffet vore att ni kändisbloggare skulle börja sprida skit om olika journalister på era blogg. Spelar ingen roll om det skrivna är sant eller ej. Huvudsaken vore att deras nyllen skulle figurera med olika konstigheter dagligen.. Hammurabis lag: öga för öga..

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nej Niklas. Det blir inte du och Vickan. Ledsen för det. JAG har nämligen redan köpt ringarna. Du är härligt gammalmodig du..Resan är också betald förresten. Jag har biljetten här i min hand. Det är Se&Hör som står för fiolerna. Så du fattar vartåt det barkar. Det blir Kista. Tur och retur. Vi kan åka på samma remsa.
Puss på min älskling! Hoppas du gillar överraskningar...

Anonym sa...

Men ni tjänar på uppmärksamheten också. Och det är väl inte någon hemlighet att ni är ett par.
Hälsningar
Glasmästaren

Anonym sa...

Jag håller med Glasmästaren. Har man sagt A då får man tåla B. Har man sagt att man ”känner varandra och ses ibland” då får man tåla att bli bortgift av Se & Hör. Jävla hårklyveri annars. I vissa länder får en man och en kvinna inte ens titta varandra i ögonen utan att det blir konsekvenser av det. Även Sverige förändras med tiden. Tänk på det Niklas. Vad har hon för bakgrund den där cancerpatienten? Kanske är hon andra generationens invandrare från Jemen?
Dessutom tjänar ni på det hela. Särskilt Jenny förstås. Hur mycket får hon i hemgift?

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att fler än bara du borde maila Tua Lundström och beklaga sorgen. Kanske borde man rent av sprida denna viktiga info till andra berörda bloggare? För visst blir man berörd nu när man VET att Se & Hörs chefsredaktör kämpar för sitt liv och håller på att DÖ! Tycker att det är värt att noteras. På många blogg. Det är väl därför hon har varit så svår att få tag i. Jag kommer fortfarande ihåg hur man skrev om Maries (Fredrikssons) hjärntumör. Varför skulle det vara någon skillnad?

Anonym sa...

Jag tycker synd om alla kändisar som det skrivs lögner om.
Det är SKITSNACK att "har man gett sig in i leken får man den tåla".
Många som håller på med musik ( t ex), har ett par kompisar som är artister, är hårt arbetande personer som har komponerandet som ett arbete som man tjänar sitt levebröd på. Ett högst nobelt arbete som gör något fint som gläder människor i generationer.
Var hygglig mot musiker som kämpar för att få spelningar, skivbolag etc. BRÄNN EJ - KÖP! Tänk på att en tavla kan man köpa och se på om och om igen. Det är faktiskt någon som skrivit den där låten du går och nynnar på.
Håll du på ditt privatliv, Niklas. Att du delar med dig av det på den här bloggen betyder inte att du inte har rätt till en privat sfär. Det gäller ju oss andra som kommenterar. Vi ger inte ut ALLT heller.
Hoppas de slutar skriva skit om dig. Stå på dig!

Rebecca

Kristina sa...

Vaddå "får leken tåla"?? Klart man inte ska behöva se löpsedlar med rena lögner om sitt privatliv tapetserade över stan. Går man ut i skvaller pressen och låter dem göra "hemma hos" - då kanske man får skylla sig själv men det har ju inte Niklas gjort.

Jag hoppas att du tycker att vi som läser och skriver på din blogg respekterar det du delar med dig av om ditt privata liv. Skvallertidningarna gör det definitivt inte och skriver bara skräp som alla som det ljugs om borde PO-anmäla. Oavsett om chefredaktören är sjuk eller inte. Någon är ju ansvarig för skiten.

Bra att publicera ert samtal. Stå på dig, lycka till och ha en bra kväll trots detta!

Kram Kristina

Anonym sa...

Dina bloggläsare tycks ha ovanligt svårt att förstå sig på ironi. Hoppas det inte gäller dig också Niklas. Jag fattar inte heller varför kärringen måste särskilt påpeka att hon är sjuk. Som om vi läsare inte hade fattat det för länge sedan. Sjuk i huvudet var ordet. Så in i helvete sjuk. Men ändå är det inte synd om henne. För ger man sig in i leken...eller hur var det nu egentligen?
JO-anmäl idioten. Oavsett vilka konsekvenser. Dessa rubriker är även ett hån mot oss läsare. Varför ska någon kunna tjäna pengar på att sprida lögner. Och sedan ursäkta sig med cancer?

Anonym sa...

Jag tycker du är patetisk
Vem bryr sig om er kärleksaffär så till den milda grad att du lägger ut hela samtalet?
Och som nån sa det är väl ingen hemlighet att nu är ett par?
Skärp dig!
Get a life
/Skotten

Anonym sa...

Det är trist med de tidningar som jagar höga försäljningssiffror till vilket pris som helst. Yrkesstolthet och värdighet betyder uppenbarligen ingenting. Det är sorgligt att smaskiga rubriker ska sälja tidningen i stället för välskrivna artiklar. Sen tycker jag det känns lite skumt med raden av anonyma, spydiga kommentarer som du har fått på det här inlägget.

Anonym sa...

Satan i gatan. Först nu fattar jag. Det är alltså du och Tua Lundström som är det "kärleksparet" alla pratar om här på Söder.. Men hon vill inte låtsas om det utan skyller på sin cancer. Och lite svartsjukt frågar om Jenny - som om det skulle kunna lura någon.. Vi VET ju hur det hela ligger till nu. Eller hur? Nu ska jag sprida rykten så att skiten exponeras åt så många håll som möjligt. Vore ju synd om Tua själv inte visste att vi vet att hon bara låtsas att hon inget vet om att vi också vet.

Anonym sa...

Snart är det trångt kring Tua Lundströms skrivbord. Både Jan Guillou och Liza Marklund har lovat att pissa på hennes bord. Det vill jag se. Andra reagerar annorlunda.Tidigare anställda som Ninni Olofsdotter har fått söka psykologhjälp pga Tua Lundströms kränkningar. Eva Dahlgren känner sig våldtagen av Tua. Och för detta får Tua Lundström betalt 1.184.700 per år!

Anonym sa...

Jag är på din sida! Förstår inte varför folk kan "teama" upp med henne?

Anonym sa...

Ditt samtal med TL är så absurt att nästan på gransan till en grotesk
"..Alltså jag menar DU själv är ju
inte, vad ska jag säga, nåt bra sälj men.."
nästa löpsedel:

- NS-INGEN BRA SäLJ-

jag tänker att Du är arg på att S&H skriver OSANNING och det kanske irriterar Dig mest..
S&H lever på skvaller och den FINNS för att många KöPER deras skvaller --88% av de är kvinnor .
Vi lever i en tid dar integritet finns inte.Allt kan säljas,helst det privata

att håna och förolämpa TL känns
"att ge efter och sänka sig till deras nivå..."
Kr

Anonym sa...

Jag tycker att alla som kan ska lägga in på sina bloggar och sidor se & hör och sedan länka till inlägget med mailet på Niklas blogg. Då kommer efter ett tag detta komma högre upp i sökmotorerna än Se & Hörs hemsida. Kämpa på!

Adam Öhman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det är ju faktiskt två sidor på myntet.

Du har valt att vara artist. Det innebär att du har valt ett offentligt liv. För du skall nå ut så krävs det press, en massa press.

Du är en bra artist, men du hade inte varit där du är idag utan den uppbackning av pressen som du fått. Det måste du väl ändå hålla med om?

Att det sen finns kändispress, det är ju ingen nyhet. Att svenska folket är extremt kändiskåta, det är ju inte heller någon nyhet. Så det innebär att det finns massor med tidningar som skriver om kändisar, inte bara SE & Hör utan Express och Aftonbladet bland många andra.

Det finns ju med något som heter att alla reklam är bra reklam i längden. Så skriverier som kanske inte faller dig i smaken, det bygger ändå ditt varumärke.

Som jag ser det så är det bara trams att gå in i en strid. Vill du istället hämnas, släpp rökridåer. Du har denna bloggen, driv med journalisterna istället. Se till att de står och väntar utanför en kyrka i Norrland på dig helt i onödan mm. Då hade du ju satt dem på plats.

Du vet ju genom ditt släktskap hur det är att vara ansvarig utgivare och chefredaktör. Det är enskilda journalister som springer på och tar ut svängarna. Det är ju den enskilda journalisten du borde ge dig på.

Som jag uppfattar det så är det trams.

Anonym sa...

aaahahahhahhaaa! Vilken underbar bild på den väldigt drogliberale Jesper Lögdahl. Jag tycker verkligen du ska slänga in en anmälan. Du behöver inte ta det här och för varje gång de får en anmälan så sätter du en faktatagg i deras sinnen att de måste kolla upp grejen innan de bara kör.

Anonym sa...

Det här tycker jag att du hanterat som "en hel karl".
:-)
Jättebra att du sätter ner foten och du gör det på ett respektfullt och ödmjukt sätt, fast du och dina nära, behandlats så nonschalant och kränkande.

Jag är lite impad.

Lycka till fortsättningsvis i detta!

Jonas sa...

Om du har samtalet på band, kan du inte göra en ljudfil av det och lägga upp? Det var ju hysteriskt roligt.

Anonym sa...

Hahaha det var roligt. Bra att du la ut samtalet. Oansvarslös journalistik är skrattreatnde och fruktansvärt frustrerande.

Unknown sa...

Jag säger bara en sak. Helt otroligt. Bara för att man är offentligt offer så ska det vara OK att skriva eller ta bilder eller göra vad som helst. Det är ungefär som att säga: Du har valt detta. Gråt och gå vidare.
Intressant. Men folk som köper tidningarna då. Säger till varandra. - Jamen är detta sanningen eller ??? Jag har läst i den tidningen att så var det inte!!! Jag tror int på det här jag...
Men endå tjänar tidningar så otroligt mycket. Ja det finns en verklighet bakom allt.
Starkt jobbat måste jag säga. Man blir stolt !

Anonym sa...

Nisse, ditt Tua-resonemang är skrattretande. Två sidor av myntet my ass. En symbios mellan press och kändisar måste väl bygga på någon ömsesidig respekt, inte ren parasitism och knivhugg i ryggen.

Det finns många gråzoner inom kändisjournalistiken, men en gräns borde vara ganska klar; nämligen att man ska ge fan i att trycka rena lögner. Eller obekräftade uppgifter förpackade som nyheter. Särskilt om det kan skada personen ifråga.

Svår tumregel?

Anonym sa...

Som liten gräsrots föreläsare så är er värld ljusår från min.
Beundrar ditt tålamod och din strategi.

Jag märker ett större intresse för värdegrunder nu.
Vad händer om det når "skvaller-press-världen"?

Lycka till med det vi andra kallar livet.

Anonym sa...

Äckligt. hur kan du outa hennes cancer? Du hade kunnat skriva xxx-behandling, precis som din tydligen superhemliga xxx-mail.
men det är klart, jämfört med din jenny-historia och den fantastiskt viktiga sak det är, är ju cancer ingenting.
jag tror jag bryter av den där gamla skivan som ligger här nånstans.

Anonym sa...

Svar till anonym 17 maj 22:33: Nu vet jag inte alls om du läst inlägget du kommenterar, men var finns den gemensamma tilliten? Varför inte bara komma med en dementi i bloggen istället?

Vem tror du tipsar pressen för det första? Jo, det är NÄRA vänner. Det kan vara familjemedlemmar, det kan vara bästa vänner som anser de håller på att förlora sin vän, det kan vara ex som vill bli av med de nya flickvännen, ja listan kan bli lång. Alla tidningar bygger på att kändisars bekanta inte kan hålla tyst. Får de sen ett par tusen varje vecka så kan det bli både lönsamt och "spännande".

Nu har jag inte insikt i den aktuella tidningen men i vanlig kvällspress så är det ofta att två tre källor uppger samma sak och sen säger kändisen att det inte stämmer. Om det redan är fnurror på tråden, ja då blir det ju inte bättre av att gå till domstolen.

Om artister och kändisar bättre använder sig av moderna kanaler, som denna bloggen, ja då är det ju inga problem.

Väljer man ett offentligt liv, då får man tåla en hel del. För folk älskar kändisar och kändispressen. De som tror det kommer bli mindre av denna varan får nog tänka om. Se runt om i världen vad som ökar mest.

Sen kan man fråga sig vad som är värst. Outa att en person har en liten kärlekssaga eller att berätta att någon har cancer. För min del så visar inlägget brist på mognad. Synd, jag trodde att min gamla idol hade mer knowhow och nätetikett, men icke.

Mitt råd är, se till vem du anförtror dig åt. Det är helt säkert någon i din närhet som är "källan".

Anonym sa...

Alla ni som på något vis rättfärdigar Tuas Se&Hör och tycker att Strömstedt får skylla sig själv.. Herregud har ni förstått precis ingenting? Essensen i det hela är att det är rena lögner som publicerats, helt medvetet, i ett enda syfte: att tjäna pengar. Hur i helvete blir det ok? Härmed svär jag att aldrig mer köpa Se&Hör!

Anonym sa...

Hurra, Hurra för dig Niklas! fantastiskt bra gjort: svart på vitt om hur dessa tidningar arbetar! vad otroligt redigt av dig att spela in samtalet och berätta det för redaktören! I min familj tycker vi inte att du är passé! Vi dansar allihopa (4 stycken) till din musik!/Calle

Anonym sa...

är det Se & Hör´s Jesper Lögdahl på fotot..?

inmanejable sa...

Haha, I love this! Heja heja!

Ströbaek sa...

Jag lyfter på hatten och bugar för dig Niklas!

Och att det skulle finnas två sidor av myntet? Det finns bara en sida och det är "sanningen". Skriver de den så är det väl inte så mycket att snacka om... om de bara kunde hålla sig till till just den, sanningen alltså.

Tada

Anonym sa...

Shit, nån borde tapetsera stan med den där intervjun instället. Vilket skamlöst pucko alltså. Och så jävla surt att det är fullkomligt skitsamma för henne om du anmäler eller inte. Det gör hela PO-grejen meningslös...

Anonym sa...

Bra att du står på dig, måste säga att det är skönt att man inte är kändis...

I övrigt, välskriven blogg men du har ju alltid haft bra texter, kanske dags att rota fram mina gamla vinylskivor... ;-D

Ha ett underbart liv!

Anonym sa...

Mo ha ha ha! Suveränt! :-D

Sandra sa...

Varför ska man skylla sig själv och därmed straffas för sitt yrkesval? Alla har väl något slags ansvar för sitt beteende? Varför ska en offentlig person stå ut med skit som ingen annan skulle acceptera. Är människovärdet mindre hos en offentlig person? Eller är det okej att misshandla och slå ner någon som valt att bli proffsboxare? Är det ok att kasta ruttna bananer på sopåkare? Är det okej att trampa på skoförsäljare? Måste alla säga upp sig från sina jobb om de inte är nöjda med hur folk beter sig mot dem? Då drabbas man ju av att bli arbetslös och då får man plötsligt skylla sig själv för att man är en dålig människa som sagt upp sig och därmed får man ingen ersättning och då kan man inte betala hyran utan hamnar på gatan och sen är det inte så kul längre...

Toini sa...

Tråkigt med allt skvaller som ni måste utstå, man önskar att det kunde vara sanning man läser när man köper en tidning, men då skulle den kanske bli för tunn om dom var tvugna att hålla sig till sanningen.

Hoppas ni mår bra, det är det viktigaste, inte om ni ska gifta eller inte.

Anonym sa...

Nästa löp blir "Niklas dementerar INTE kärleksresan"

Läs vår smaskiga artikel från "telefonintervjun" med Niklas där han öppenhjärtligt berättar allt om sin nya förälskelse.

Anonym sa...

Bra gjort!

Anonym sa...

Hej!

För något år sen var den någon - kan ha varit - Aschberg som paparazziförföljde Tua. Hon blev GALEN!!!! Mycket underhållande :)

/M

Anonym sa...

Samtalet verkar ju helt uppåtväggarna galet. Kan du inte lägga upp ljudfilen så att man kan få samtalet verifierat så att det inte är påhittat?

Kim Jong Il sa...

Hahaha fantastiskt bra. Knockemstiff!

Gordon Sander- Jonas Wincent sa...

Lycka till mot gamarna.

Anonym sa...

Jag lyfter på hatten. Stående ovationer herr Strömstedt!

Anonym sa...

Go get them!!!

Bra att de blir utsatta :-)

Peter Trixe sa...

Niklas, det där var bara så otroligt klockrent agerat! Jag gillade din musik sen tidigare, nu växte min respekt för dig ytterligare ett antal snäpp! =)

/ Peter

Anonym sa...

Jag blir alltid förvånad när jag ser folk i kassan som köper den där sortens tidningar. Är det verkligen någon som tror på något som står i dem? Står det att "X har fått barn" så betyder det ett fadderbarn. Står det att någon "C berättar om bröllopsplanerna" så betyder det inte att de ska gifta sig utan att de ska gå på kompis eller kusins bröllop. Står det att några är ihop så betyder det att de råkade stå bredvid varandra på nån kändisfest och svara ja på frågan om de känner varann. De där tidningarna "ropar varg" så ofta så att om de mot förmodan någongång skrev något som var sant skulle ingen tro dem.

Anonym sa...

Hahaha, bra jobbat Niklas.

Anonym sa...

Å gud. Kan du inte ladda upp ljudfilen? Skulle vara roligt att lyssna på.

Anonym sa...

det bästa jag läst på länge! på dem bara. gustaf

Anonym sa...

Hejja Niklas!!

Bedrövligt att, som kändis, få information om sitt privatliv via skavllerpressen, information som man själv inte ens kände till.

Anonym sa...

Ha ha, Grymt kul!!!!

Anonym sa...

HAHA!!! Mycket bra!

Stå på dig niklas! =)

Anonym sa...

en tanke i kändisens huvud
"åhhh jag är så känd och jag är med i tidningen och den dumma, elaka tidningen drar elaka slutsatser på lösa grunder.
fast det klart lite kul är det ju att man fortfarande är igenkänd och det är ju bra att vara lite i ropet när man är artist så man kan få in lite bra knäck i teve och kanske sälja nån platta!"
annars kan du ju skaffa dig ett industrijobb eller städa hotellrum så tar det inte många år innan du är ointressant. kolla arbetsförmedlingen vettja så hjälper dom dig med ditt eländiga kändisskap.

Anonym sa...

Heh...vilka huggormsyngel de är, det måste ju vara åtalbart. Det är kränkande.

Anonym sa...

Bra gjort Niklas. Och om nån klagar över att Tua på nåt sätt skulle hängas ut av det här så är det ju något hon skulle göra utan att blinka om hon kunde sälja några lösnummer.

Anonym sa...

Jag såg dig vara och shoppa med din mamma för 4 år sen på NK. Det var lite sjukt.

Jim sa...

Men Nicklas för satan, gul text på svart bakgrund? Funkar på text-tv, men f*n inte här. Du skall ha credd för det du gjorde dock, nu fick du en massa respect-points hos mig (Nu är du level 2). Keep it up!

Anonym sa...

Word!

Anonym sa...

Bäste Niklas!
Jag har aldrig varit någon stor fan av vare sig din person eller musik, men GUUUD vad jag gillar dig nu!
Har, vet inte hur många gånger, funderat på om kändisar tar all skit, eftersom det så uppenbart ÄR skit, som Se&Hör/HäntExtra/Aftonbladet/Expressen skriver. TACK för att du publicerar det vi svenssons funderar på om det sker, riktigt kul läsning när pulvret i andra ändan av telefonen försöker slingra sig och uppenbart inte bryr sig nämvärt om den skada de åsamkar.

Keep on rockin' in the free world!

Anonym sa...

Tjenare Niklas och många grattis ifrån din gamle gympalärare på Höa och dessutom Bajrare.Kan tyvärr inte komma personligen som jag hade tänkt för jag lämnade Sthlm i tisdags efter 10 dagar däruppe men det skulle vara kul att ses när man är uppe någongång.Hoppas att du får en fin dag och välkommen till de vuxnas skara säger och hälsar med ett glatt hurra till dig ifrån Johan-Alvesta i närheten av Moheda.

Anonym sa...

Med fylltratten Yrsa Stenius vid rodret för PO är PO bara ett dåligt skämt.

Hon påstår sig ha dialoger med den sedan länge avlidne Jussi Björling - och han svarar! Hon har dessutom varit intagen på mentalsjukhus.

Anonym sa...

Hahaha.. Tack för ett gott skratt!
Fick tipset av Faktum, de hemlösas tidning i Gbg, att läsa bloggen!
Ta hand om dig! Ann

Anonym sa...

GULD!

Det är detta som gör bloggeriet så värdefullt. Helt plötsligt kan de som inte har en tidning svara. Det är väl därför gammelmedias vanelögnare är så rädda för den. Se bara DN Kultur.