fredag 30 maj 2008

11




Kan så här i elfte timmen berätta att jag faktiskt har en liten, liten spelning ikväll. En fotbollspelare jag känner har en skön krog på Sturegatan. Han brukade ha nummer elva och därför heter stället likadant. Fast på italienska.
På en Oslagbardisk vill han att jag ska sitta vid elvasnåret. Och köra några bitar.
- An offer you can´t refuse, sa han på Hälsingemål.

Så jag tar väl gitarren då och pallrar mig ner mot citykärnan lite senare.
Elva låtar?
Nej, fem!
Undrar vilka det blir?

6 kommentarer:

Anonym sa...

...Inte helt utan att man har lust att vara publik, ta några glas för mycket och vara pinsam då man spanar in trubaduren...
Men avståndet på nästan fyrtio mil skonar dej från den upplevelsen!
Lycka till.
Ninni

Suzesan sa...

Du ska cykla jahaa men då är det kanske:
På *Stockholms Gator
*Bakom lås och bom bom bom
*Vårt bästa jag
*En häst en hund och en pool
*För många ord om kärlek
Vaaaaa fem! My oh my jag har ju bara försökt mig på att få med några ur den senaste. Det får då inte plats med låtar från OSLAGBARA skivan. "Break a leg"
Önskar dig ett bra gig
"DownTown" skön låt att sjunga till:)Härliga klipp.
*Sånt är livet
*Oslagbara
*Den vackraste kyss nyss kysst
*Förlorad igen
*Sista morgonen
Runt runt runt....matte är inte mitt starka ämne;)Äsch kör så det ryker.
Ha en bra kväll!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Säkert några bra iallafall;)
Ha så kul!

Anonym sa...

Lycka till! Du kommer säkert klara dig bra. Kommer gärna och lyssnar på dig nån gång.

Rebecca

Polly sa...

Var lite oväntad och kör några klassiska trubadurlåtar, som tex living next door to Alice, Hotel California, stairway to heaven och balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind.

Visst ja, du skulle ha fem låtar. Hm... Släng med nån gammal Tomas Ledin också, så är du garanterat hemma! ;)

Susjos sa...

Å nu först ser jag detta! Hm, annars hade manju varit där! Attans igen! Inte Berns förra helgen ,och nu missar jag Undici ikväll...hm, det var verkligen i elfte timmen...

Vilka låtar blev det?

KrAM
Susanne