söndag 4 maj 2008

Stoppboll

En sån underbart härlig majsöndag. En liten tur ut till hemmabanan där konstprofessorn och jag sopade banan med S och hans trolovade. Det är konstigt, men han tänkte nog mest på Irland medan jag inte ägnade nämnda ö en enda liten ynka hjärncell. Var nog därför det gick bra.

Häromdagen gick jag ju, som några kanske minns, igång ordentligt på något som heter Charismatic Revolution - den där rörelsen som för sextusen pix lär ut hur man ska lyckas få napp i ragg-svängen.
Såg attraktionscoachen Victor på tv imorse. Han var så söt och såg ut och lät som om han var ungefär sexton år. Borde, innan jag tog i så förbannat, ha fattat att det inte var vuxna män som slängde sig med glosor som bootcamps, bitchshields och kissclose.
Förlåt grabbar. Kör hårt! Men var snälla mot tjejerna och kom ihåg att ett nej alltid är ett nej!

8 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...

Psssst jag hittade en repris på det programmet nu. Hahahaha nu förstår jag också!Hahahahahaha. I see!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Aloha,
jag såg programmet,
brukar fastna för det på söndagmorgnar...
Visst är Suzzie Tapper modig ?
Öppnar sitt hjärta och är rak och ärlig :)) Bra gjort !
Såg Victor mfl. och det är nog så att man måste ha kemi och vara i liknande fas, öppen för nya bekantskaper, rätt nivå, ifall det ska fungera. De nämnde ju inte att man ska bli liksom lite förtjust också :) Men det viktigaste är nog att ha roligt ihop :)
Man måste ju ut och träffa folk, ingen drömprins/prinsessa kommer ju och knackar på,
så det är nog bra med lite social träning, men 6000 pix, hua...

Grattis till din Papps !
/ny jobbar-vecka imorgon

Anonym sa...

Nejdu Niklas, han må vara hur söt som helst men jag tycker fortfarande inte det är okej att tjäna pengar på människors kärlekslängtan!

Härlig majdag idag! Snart är sommaren här, längtar efter att bara sitta på en filt i parken och mysa med dottern ...och sambon...och kompisar. Grilla förstås, bada, åka båt....Mycket att se fram emot.

Grattis till pappa Bo!!!

Kram Kristina

Anonym sa...

Hallå igen Niklas!
Nu undrar jag efter att ha surfat runt lite på din golfklubbs hemsida, är det bara grabbar? Eller var det bara på resan till Irland? Var är brudarna???!!
Kul berättelse och bilder för övrigt. Du är fin i rutig tröja ;)

Kram Kristina

Anonym sa...

Har ej sett programmet. Kan därför ej ge någon vettig kommentar.
Grattis till golfrundan.
Jag har varit hur slö som helst med fäktingen på sista tiden.
Hoppas kunna få åka lite bräda den här veckan. Ta ut hojen...?

Datingar? Tja...man ska väl vara sig själv. Det stora problemet är att folk ju allmänt inte är sig själva i början. Folk gör förstås stor reklam angående hur man vill vara. Därför är folk ofta väldigt trevliga, charmiga, sensuella, extra snygga, alltid glada, spännande m.m. för man gör reklam för sig själv. Sanningen är vanligen inte där i början.

Jag kan berätta om min klart bästa raggningsreplik. Jag hade ett husdjur som bet den potentielle och han frågade då "varför biter XX mig? Därför att du är dum, sa jag. Varför biter XX inte dig? För att jag INTE är dum, sa jag.
Personen sa "en så underbart vrångt charmig person kan man inte motstå".

kvällshälsningar Rebecca

Sanna sa...

Gillar verkligen Ernst Billgrens mosaik-konst. Men golfrunda?? Tänker nog på tennis när herr Billgren är inblandad?!
/Sanna

Anonym sa...

Dubbeltennis med S?Firades sakert med
ett gapskratt!
Idag ar(ja ja fortfarande idag)Världsskrattdagen!!

/Krys