fredag 27 juni 2008

Att plötsligt bli en kaktus

MÅRTEN GÅS TILL HELGEN!...
"Ibland har jag undrat
Vad är det som gör
Att huden blir knottrig
Av nåt som man hör"

Några strofer ur den svenska översättningen av ABBA:s "Thank you for the music".

En röst. En tavla. En text. En melodi. Ett uttryck...Fabregas målpass till 2-0 är ett annat exempel.
Som kan få håren att ställa sig upp på armarna.
Och tiden att stanna upp ett ögonblick.

Varför?
Jag vet inte. Men det händer ju då och då. Tack och lov!
Senast alldeles nyss när jag hörde Marie Fredriksson sjunga "Där du andas".
Snart i en radio nära dig.

9 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anki sa...

Hej!
Ja jag vet inte vad det kan bero på att knottret kommer,men det är härlig känsla i alla fall. Beroende förstås om det är nåt trevligt,kan ju ibland få gåshud av dåliga saker med. Naj inget vettigt svar från mej i alla fall...ler.
Nu ska jag ut och grilla
Ha en underbar Fredagskväll.
Kram Anki

Anonym sa...

Betty Midlers "The Rose" och John Miles "Music" får det ...att resa sej... här.
Kram Ninni

Anonym sa...

När jag hör de flesta Beatles låtar reagerar jag med knottrig hud. Talröster är också något som kan vara vackert. Underbara talröster: Beppe Wolgers, Ernst-Hugo, Jeremy Irons, Morgan Freeman, Margareta Krook, Pernilla August och Edward Norton.

Rebecca

Anonym sa...

Kul att det är Marie som sjunger den.Du skrev ju ner en del av texten för ett tag sedan och den biten känns som den är gjord för hennes fantastiska röst =)

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag längtar efter att få höra "Där du andas". Det verkar vara en stark låt!

Du har ju skrivit åt Marie förut. Den bästa av "hennes" låtar som du var inblandad i tycker jag är "Den bästa dagen". Under flera års tid lyssnade jag alltid på den låten på morgonen när det var något svårt jag skulle genomgå på dagen:

"Det här ska bli den bästa dan
i mitt liv
Den första och den största dan
i mitt liv
Jag ska hålla kvar
den känsla jag har
att jag älskar"

Och det hjälpte. Jag kände mig stark!

Du sade förresten på scenen på Liseberg att du ska spela lite lite till i sommar. Var och när blir nästa gång?

Niclas C i Norrköping

Niklas Strömstedt sa...

Niclas!
Nej, det var ett missförstånd att jag ska spela mer i sommar. Inget planerat i alla fall. Kanske dyker jag upp som gäst någonstans.
Men i höst ska det bli av.

//N