måndag 9 juni 2008

Tuffa brudar







"Varför kan Lill-Babs och döttrarna aldrig behålla sina män?" frågar sig Hänt-Extra över hela löpsedeln den här veckan.
Tänker inte spekulera i något svar.
Jag tycker att Barbro, Malin och Kristin ska anmäla formuleringen till Pressombudsmannen eftersom Hänt-Extra är ute på väldigt djupt vatten när de använder verbet "kunna".

Men innan de skickar in anmälan tycker jag att de ska ringa upp puckot Bengt Gustavsson som är chefredaktör och ansvarig utgivare för tidningen. Numret är 08-679 46 00. Fråga ut honom ordentligt om hur han kommit fram till just det där ordet "kan". Om möjligtvis de män de inte "kunnat" behålla klart och tydligt hävdat just att det är på det visat. Jag tycker de ska spela in samtalet och sen lägga ut det på Malins blogg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår fortfarande inte hur dessa "skvaller"tidningar överlever.Varför köper man tidningen? Bara för att man är kändis har man rätt att skriva vad som helst. Blir bara så arg....

Däremot gillar jag Lillbabs med familj,verkar vara underbara människor och Tommy Nilsson vilken sångröst.
Imorse skrev jag att din blogg är mitt nya "gift". Helt klart är det så. Skulle ju baka kakor,har inte kommit dit ännu.

Nu kom maken och visa sina nya alster.Han har blivit en firma där han trycker ut fina bilder av eget eller andras verk, på canvas och papper. Jätte fina!! Så behöver ni nåt så hör av er.

Nu blir det bakning...
Anki

Anonym sa...

Jag är ganska säker på, utan att veta, att det oftast är kvinnorna som tar initiativet till separation. (Männen brukar väl snabbt träffa någon ny, uppfattar jag det som.)
Att inte "kunna behålla" är ju ganska långt ifrån sanningen att "inte vilja behålla".
Har dålig koll på Lillbabs med döttrar men det krävs en del för att orka igenom och hamna på fötter efter en separation, särskilt om det finns barn. "Tuffa brudar" är en bra rubrik.

Sen finns de ju de med "min egen problematik", vi som alltid väljer de man, av olika anledningar, skall undvika. Har under många år undrat varför det är omöjligt att falla för den som är bra för ens liv. Men nix, har insett att den ekvationen klarar jag inte. Således klipper jag gräsmattan och rensar avloppen själv.... dottern har ju rätt till en lugn och harmonisk uppväxt.
Kram alla.
Ninni

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
akjalam sa...

Dessa tidningarna säljs endast för att
dom inehåller "snaskigheter" och halvlögner.
Folk älskar att läsa om andras misstag eller promiskuiösitet (och då speciellt gällande sk kändisar)
Det vet vi nog alla ,,eller??
Pierre
Sanningar....
http://www.elorama.se

Anonym sa...

Säger bara: Läs inte skiten, köp den inte, läs inte ens löpsedlarna. Att ringa upp chefredaktörerna och få dem att svettas är en bra ide. De kommer alldeles för lätt undan med sina lögner.

Om alla gjorde så skulle världen vara bra mycket trevligare.

Rebecca

Anonym sa...

Man kan givetvis reagera mot veckotidningarna och deras ordval och inte minst mot det faktum att de ofta konstruerar nyheter eller glider i formuleringarna. Men när det gäller dagens tema, dvs de "tuffa brudarna" så är det ju ett faktum att Lill-Babs och hennes döttrars kärleksrelationer inte brukar bli så långvariga (med undantag av Malin och Tommy som väl höll ihop i nästan 15 år).Vem som lämnar vem eller vem som eventuellt varit otrogen under ett förhållande vet väl ingen av oss. Men Niklas har ju rätt i det att det kanske inte är Lill-Babsklanen som inte kan behålla männen. Männen kanske inte kan behålla dem?

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig Niklas! Klart de ska ringa BG och pressa honom och gärna lägga ut allt på Malins blogg.

De tre tuffa brudarna är alla otroligt duktiga, vackra och begåvade. Jag tror de är mycket kärleksfulla och generösa och vill naturligtvis sina barns bästa. De är alla tre kvinnor som jag har beundrar mycket. Att gå ut och säga att de inte kan behålla sina män är naturligtvis väl magstarkt!

Varma kramar från Anna Karin