måndag 23 juni 2008

Måndags-mil












08.10 från Stockholms Central. Sitter i vagn 2, plats 38 och konduktören meddelade just att tåget är fjorton minuter försenat. Är helt medveten om att det är fullständigt meningslös information. Men jag har aldrig bloggat från tåg tidigare. Har överhuvudtaget aldrig förut haft med mig dator på tåg.
Men den här sommaren tänker jag bli totalt trådlös, jag lovar. Ska operera in bredband i vänster hjärnhalva. Eller nåt. Det säljs säkert smarta chips nånstans.

Hoppas midsommarhelgen var fin och skön och härlig på alla sätt. Min innehöll sill och nubbe. Båt och skärgård. Goda vänner och samtal och skratt. Vedeldad bastu och fjortongradigt hav.
En rolig och en trist kvartsfinal. Och lite golfswingar av god karaktär. Not bad!

Nu är det snart "Nästa Skövde!" och dropparna slår mot rutorna. Ska det regna på Liseberg ikväll tro?
Hur det än blir så kommer jag att åka nån slags berg-och-dalbana.
Tolka det hur ni vill.
Återkommer.

4 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...

Hahahha Niklas det här med "Flume Ride" du har väl "Amerikakofferten" med dig och mer med kläder om nån lurar upp dig i denna Flume Ride:)
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

ika sa...

Hoppas du får en bra dag i Göteborg och att det kommer många trallglada personer till Liseberg

Anonym sa...

Hej Niklas!

Låter som om du hade en riktigt skön och härlig midsommarhelg! Kul, det är dig väl förunnat :-) !! Jag hade också en skön helg med sill och nubbe, midsommarstång, lek och spel. Det blev inget bad för mig... Jag badar INTE i fjortongradigt vatten!

Jag var på tågstationen i Hässleholm igår kväll för att lämna av min dotter. Det är något visst med stationer och väntsalar. Folk är på väg från norr till söder och från väst till öst - och tvärtom förstås! Resfeber och förväntan. Människor som möts och skiljs. Min dotter skulle ta nattåget upp till Åre för en veckas fjällvandring. Tyvärr ska väl vädret inte vara det allra bästa... Prognosen visade +4-7*C och risk för snöblandat regn! Det är ju inte det man vill ha när man är ute i fjällvärlden och vill blicka ut över vidderna!!

Hoppas att det inte blir riktigt så illa i Göteborg ikväll. Jag hoppas verkligen att ni får fint väder - åtminstone uppehåll - för det blir en helt annan stämning då, det kan man ju inte komma ifrån. Hade gärnat velat vara med på Liseberg ikväll och sjungit med i refrängerna :-) !!

Jag var på Liseberg i slutet av maj tillsammans med barnen och goda vänner. Jag brukar inte gilla att åka karuseller och annat som går runt, runt eller förmycket upp och ner men jag vågade mig faktiskt upp i Balder. Och jag måste erkänna att jag åkte den med skräckblandad förtjusning!! Men det räckte gott och väl med ett åk för min del. Barnen åkte den flera gånger...

Ha det så bra ikväll - lyckospark där bak! Önskar dig en trevlig tur hem igen!

Många varma kramar från Anna Karin