söndag 8 juni 2008

Färgeläge






Schweinsteiger! Ett namn att skrämma barn med.
Tyskland ångar på.
Kraschlandade i soffan och såg min första EM-halvlek för i år. Det blir väl fler antar jag. Om man säger så...

M och jag har varit på Sörmlandsturné och jag måste säga att det landskapet faktiskt kan konkurrera med Värmland om att vara vackrast i juni. De gröna nyanserna gör sitt yttersta för att bräcka varandra och sjöarna ropar så himlen lägger sina blåa toner i varje liten droppe.
Var på en liten badstrand idag och fick höra att folk numera har med sig stora, egna kylaggregat till picknicken. Kan inte vara miljövänligt va? Vad hände med de där små vita grunkorna man stoppade in i frysen och sen la ner i den röd/vit-randiga kylväskan?

Nu i alla fall hemma igen och uppkopplad. Jag vet - jag ska fixa mobilt. Kanske redan imorrn.
Såg en kommentar från Sara som undrade var jag sett den här skylten. Sara, jag hittade den av en slump nånstans på nätet och tänkte att där har vi en skylt som jag skulle kunnat beställa alldeles själv. Det ordnar sig!

Hoppas ni haft en underbar helg!
Sov gott!
Imorgon är en bra dag!

4 kommentarer:

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Klart allt kommer att bli bra...:)
Kan inte bli annat i denna ljuva sommartid..
..Önskar bara att jag inte jobbar så mycket nu...sitter här efter 3 nattpass,borde ju sova! Har lite stressiga dagar kvar innan semestern..puh!
Bilbesiktning i morgon,skolavslutning med pick-nick på kvällen,sen vidare till jobbet igen...
...lämna in bilen på service...
Ja listan kan göras låång..
Men,Allt kommer att bli bra! Jag vet det!

God natt!
Kram
Susanne

Anonym sa...

Godmorgon!
Ja så var helgen slut och det är dax att cykla till jobbet.

Men måste säga som många andra,att din blogg är så trevlig och bra skriven, att det har blivit mitt nya "gift". Måste bara in en sväng och läsa innan jobbet. Förut var godis,fikabröd som var mitt"gift",nu din blogg. Frågan är om jag nu går ner i vikt också,för förut har jag gått upp. Men då har ju magen fått sitt av godis m.m Nu får själen något gott och trevligt i stället. Tackar för dina underbara ord.
Ha en underbar dag!
Kram Anki

Anonym sa...

Ja vi får väl hoppas på det ;)
/Viola