måndag 23 juni 2008

Drömmer du i färg eller svart-vitt?













Barnen utspridda över världen. Talar med M som sitter med en glass på ett torg i Sienna. Hon föreslår att jag ska ha en Lisebergskaninkostym på mig ikväll och att jag sen ska se till att få ta med mig den hem.
Skulle gärna vilja ha något varmare än den lökiga, kortärmade skjorta och tunna jacka jag hade på mig när jag klev av tåget. Det är kallt som tusan och det blåser. Nästan höst. Men Lisebergskanin...jag vet inte. Min gräns går kanske nån millimeter innan.

Regnbågen är veckans tema. Alla allsånger ska därför handla om färger. Finns ju några att välja på men jag bläddrade förbi Yellow Submarine, Brown sugar, Black magic woman, Blue suede shoes och Red Red Wine och fatstande för L´amour est bleau. Minns hur jag hörde den spelas när jag var med mina föräldrar i Rom när jag var lika gammal som M. Underbart sentimental schlagermelodi.
Och till sist en alldeles smäktande Somewhere over the Rainbow ihop med Sweet Louise H.

Skulle behöva en tröja. Paradoxen är att det är för kallt för att gå ut och köpa en så lånepolon från nöjesparkens kostymförråd får väl duga då.
Eller det kanske finns nån björndräkt?

16 kommentarer:

anki sa...

Hej
Jag tycker M förslag var gulligt.Tänk att stå där i Lisebergskanin och sjunga...ler.
Hoppas du inte fryser i alla fall. Hoppas på massa publik som gör dej varm i hjärtat.
Här i stockholm är det grått och varmt,fuktigt väder.Funderar på om det är åska på gång igen. Vaknade av den i natt,fy...

Ha en trevlig kväll nu. Lycka till
Kram Anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ika sa...

Om jag hade fått röstat hade jag röstat på Yellow Submarine.

Louise H är en av de personer jag skulle vilja träffa, läste hennes bok några månader efter att jag fått min diagnos. Jag beundrar henne.

så kort sagt, känner att jag är på fel ställe vid fel tillfälle idag, eller vad är det man säger? men kan trösta mig med att det är säkert är någon som lägger upp er duet på You Tube :D

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Drömma-Lotta sa...

Hoppas att det kommer några tappra själar till Liseberg nu då!
Själv ligger hon däckad som en död sill så där försvann en röst i allsångshavet :-(

Blogga på tåg är för övrigt underskattat.
Jag har numera mitt trådlösa tele2 inopererat under huden, det glappade så illa innan!

Susjos sa...

Hej! Så var man hemma igen efter midsommarfirandet i Roslagen!...
Sillar och nubbar,sånger och lite fotboll ( så bra de är Ryssland!!! de är ju klara till final,och kanske du har rätt om Tyskland?)

Men man borde vara i Göteborg ikväll alltså? Hm?
Hoppas att din kväll blir bra! Och att du valde kaninen *ler*
Louise H, yes,vilken röst! Det blir en superkväll på Liseberg! Regnbågsfin...

Kram
Susanne

Kristina sa...

Då gissade jag rätt låt då när jag såg temat... :) Det hade varit kanon att höra dig och Louise ikväll. Kan någon jaga bort regnet så är det väl ni ;)
Louise är fantastisk, beundrar henne både som artist och människa.

"L'Amour est bleu" sjöng vi på franskalektionerna i högstadiet...den är söt. Hur är det med franskan? Du får ta en snabbkurs med Christer Björkman annars :D

Lycka till ikväll nu men jag föredrar nog dig utan kanindräkt *ler*.

Kram Kristina

Anonym sa...

På min takvåningsterass har det idag monterats en markis. För att skydda mina växter och skydda min flickas axlar mot solen tänkte jag (hon badar där ibland). Nu regnar det igen... och blåser... Har just bundit fast ett av olivträden med massor av hushållssnöre.
Låtvalet du gjort är perfekt. Och lånepolo från kostymföråd låter lite exotiskt.
Och det är bra att du åker tåg - det är miljövänligt. Själv flyger jag till skåne på lördag och skäms hela vägen.
hejhopp
Smultronblomma

Anonym sa...

jag drömmer i färg

/smultronblomma

Anonym sa...

Tar en gästfråga, man kan ta bort ett lag av Tyskland, Spanien, Ryssland o Turkiet, så får man man fram vinnaren (logiskt, eller hur) Fick en dos av klassikern fem myror... Vem ska bort, varför och den vinner EM, tänk utanför planen, det gröna hollandsgräset alltså.? Vinnaren belönas inte alls...
/Stefan

Suzesan sa...

"Stefan" Beröm till dig retoriskt intelligent;)Slug mening
Jag tror Portugal vinner*fniss*
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Jag heter inte "Stefan", bara Stefan sen dopet. Sorry Suzesan you´re out. Portugal var inte blanbd de fyra=).. Man får Gås hud..
/Stefan

ika sa...

Stefan

Jag säger Ryssland, Varför? För dom har Europas bästa liga bakom Spanien och för att Rysslands lag spelar med ett organiserat kaos som verkar vara konceptet som får alla andra på fall. Ryssland har även de rätta vinnarskallarna och inget att förlora.

Anonym sa...

Grattis ICA!!!!! Tyskland, Spanien, o Turkiet har inhemska tränare. Joachim Löw, Jose Aragones, Fatih Terim. Men Ryssland har Guus Hiddink. Grattis
/Stefan

ika sa...

Tack Stefan, det känns bra att ha vunnit och jag ska verkligen njuta av min belöning *S* ..

Guus Hiddink är ju även den så kallade mirakeltränaren som tog Sydkorea till Semifinal vid senaste VM (visst var det så?).

Anonym sa...

Njut av vinsten...
Visst var det så!! sydkorea
ha d bra
/Stefan