fredag 13 juni 2008

Fredag 13, del II










Nej kära vänner, jag är inte ett dugg skrockfull. La just min nyckelknippa på ett bord. 
Och köpte till och med en båt som heter "Murphys Law". Just därför faktiskt när jag tänker efter.

Har varit med M på hennes sista dag på golflägerkurslek typ och de fick spela liten tävling och hon var mycket uppåt efteråt. Hennes lag kom tvåa. Av två. 
- Men det behöver vi ju inte säga, sa hon glatt.
- Absolut inte, sa jag, tvåa är ju skitbra!!! 
Klok brud! Tänk om hon kunde bli riktigt biten. En ny Sörenstam. Och då kanske också alla tankar på hundar och hästar skingras en smula. Häromdan sa hon att hon tyckte att vi skulle ha en ko. Men vi har ju S, försökte jag. Då tittade hon på mig och skakade på huvet och sa: 
- Men det går ju inte och mjölka honom. Han är ju en enspening.
- En vad sa du att han var, sa du?
- En enspening. Han har bara en spene, sa hon helt ogenerat.
Jag gick inte vidare i just den diskussionen. Enspening! Herregud, vad håller de på med i tredje klass?

Ska strax byta strängar på min lilla älsklingsgitarr. Finns inte många saker som slår ett G-dur på en alldeles nysträngad och nystämd Gibson Sheryl Crow. Ska va ett A-moll9 i så fall.

Och Johan Norberg har lovat att inte ha hästsvans ikväll.

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Enspening"... vilken höjdare! måste införas i vokabulären.
Har precis varit på avslutning, hon gick ur ettan, i stadsparken. Det är svårt att hålla tårarna borta. Är pinsamt blödig vid denna typ av tillställningar, tur att det finns solglasögon och att det faktiskt var läge att använda dem.
Ska nu ladda för nästa jippo, pyamasparty i kväll...inga enspeningar är med än på några år.
Kram Ninni

Anonym sa...

Återkommer med frågan; vilka intrument spelar du Niklas förutom gitarr?

Rebecca

Niklas Strömstedt sa...

Hej Rebecca!
Jag spelar piano och diverse andra kliviaturer och så fuskar jag lite elbas ibland. Och mandolin och ukulele.

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...

Oj oj oj jag gjorde det igen...*liter* jordgubbar inte.....LITE

/Susanne i Halmstad

Susjos sa...

"Enspening",haha,hon är rolig oxå din M ! Just ja,fredag den 13 idag,inte undra på att det kom en hagelstorm över mej när jag var ute och joggade,usch och fy va trist det va!...Och så ska jag ju snart iväg till jobbet,och missar din spelning ikväll...
Men annars är jag inte speciellt vidskeplig av mej *ler*

Ååå, Titanic,en av de mest fantastiska filmer som gjorts tycker jag! Tack för den!

Så Johan är med på scenen idag oxå,va kul! Synd att jag missar det! Hoppas ni slipper regnet!
Ha en bra fredagkväll!

Kram
Susanne

Anonym sa...

Haha, "enspening" är ju briljant! Ska lägga det på minnet.
Tycker det låter betryggande att hon iaf fortfarande bestämt hävdar att enspeningar INTE kan mjölkas. :)

Anonym sa...

Hej Niklas!

"Murphys Law" - vilket häftigt namn på en båt! Ja, då är man väl inte speciellt vidskeplig om man vågar ha en båt som heter så! Kul ;-)!!

Komma två i en tävling är väl jättebra! Nästbäst! Att det sen bara var två lag behöver man ju inte orda om, M har så rätt, så rätt! Klok liten tjej :-) !! M har även väldigt bra kommentarer. "Enspening" var ett mycket roligt ord! Det ska jag komma ihåg!

Oh, vad jag hade velat vara i Stockholm ikväll. Jag hade gärna velat vara med i Kungsan! Hoppas det blir fler tillfällen i sommar. Snälla, snälla... några tillfällen till!?!! Och i höst hoppas jag du har många spelningar så man kan få många bra tillfällen att se och höra dig :-) !!

Tack för Titanic - en underbart vacker film, romantisk och sorglig, allt på samma gång.

Önskar dig en riktigt god natt. Hoppas du kan sova gott!

Många varma kramar från Anna Karin

Anonym sa...

Shit vad din lilla tjej är härlig! Enspenig!! :)

För övrigt:

HOLLAND REGERAR!!!!!

/Lina