lördag 14 juni 2008

M E N F Ö R H E L V E T E ! ! !

Frispark, domar´n, FRISPARK!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var den matchen. såg bara första halvlek och måste erkänna att jag är inte så intresserad. Men är alltid kul när det går bra för sverige.

Satt i köket sen och hörde ungarna tjoa över resten av matchen. Nu är det guitar hero2 som gäller. så jag sitter i köket igen framför min bärbara data och dricker gin och tonic. Skål!
Kram Anki

Anonym sa...

har något druckit för mycket gin,lät som sverige vann det jag skrev. men menade annars när det går bra för sverige.
skål igen
anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ika sa...

Hur fasiken kan man byta ut Zlatan, vad tänker man med då?

Suzesan sa...

Hola... konspirations teorin är om Sverige torskar mot Spanien så har de mindre chans att hålla sig kvar så är nog tanken. Coachens tänk. Måste knaka när han tänker.My oh my!!
Alle zusammen...."Y viva España"

http://www.youtube.com/watch?v=tia0xB6r_Cs

*fnissar* Har Zlatan temperament???! Har SpanJORERNA temperament??!
Ha en bra kväll
Förlåt men jag var på fotbolls-galghumors humör:)Jag bara skojar lite.
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hej Niklas, allaläsare och ICA,

de bytte ut Zlatan för att bla två stycken spanjorer, tacklade ihop honom, och man vill inte riskera hans knän,bli för skadad, behöva operera sig etc. och
så att han inte kan vara med i
sitt ordinarie lag, annars skulle han inte fått spelat för Sverige...
Det rör sig om mycket pengar också...

Nu blir Sverige-Ryssland på onsdag en rysare...

Tack Niklas, super-blogg och gott hjärta !

Ha dé....

Anonym sa...

straff niklas straff niklas...
solklar straff till David Silva i slutet av första halvlek.. Sverige står och faller med matchotränade Zlatan, Henke och Elmander.
Liksom tidigare diskussion om Svennis, ser man nu Lasse Lagoms Lag, uppbyggt på mamma SCANS köttbullar och pannkakor på torsdag, vem kan klaga, på en fruktansvärt skicklig individuell prestation av Villa, David Villa äter inte köttbullar, fast han har hemadress Sverigegatan invid Mestallastadion?! Sverige står upp och stressar ett av Europas absolut bästa offensiva lag...
Domaren missar straffen det straffas Sverige delvis av i andra halvlek. Just det Portugal vinner en än gång EM=)
/Stefan

Niklas Strömstedt sa...

Ja, jag vet Stefan. Det var en solklar straff när Elmander kom och mejade ner. Dessutom hade man inte kunnat protestera om domaren blåst straff när Stoor tog med armen.
Jag drog det där med frisparken mest för att ha nåt att skylla på direkt efter slutsignalen.
Nu kryssar vi mot Ryssland och sen får vi stordäng av Holland i kvarten. Och de ångar på och vinner hela turneringen. Inte ens en Ronaldo i storslag kan göra något åt den saken.
Tror jag. Tralala!

/N

Sanna sa...

När blev armbågen hands, Niklas och Stefan?
Sverige visar att det finns kapacitet men räcker inte i 90 min. Tyvärr, det är bara att gratulera Spanien. Vi får se framåt mot onsdagens Rys(s)are!
På tal om hands så tycker jag att man ska ta bort den fåniga regeln. Det skulle vara frispark istället för straff. Ta bort offsiden oxå så blev det mer fart i spelet. Och när vi ändå är inne på ändringar av regler så ta bort stopptiden. Stanna klockan när nån blir skadad eller dyl. Då skulle fotbollen bli roligare att titta på.
/Sanna

PS! Mitt outsiders-tips: Kroatien vinner EM :-)

Susjos sa...

Jag hann se andra halvlek! Faktiskt riktigt kul med fotboll..
och sååå spännande på slutet!
Så nära oavgjort!!!


Kram
Susanne