tisdag 10 juni 2008

Poli kala, efharisto!









Mycket dramatik idag.
När S vid halvtvåtiden hade gnuggat sömnen ur ögonen ringde han och sa att brödrosten inte funkade. Såsmåningom, efter att han kastat blickar åt alla möjliga håll kom han fram till att ingenting funkade. Inte en enda megabit rann det fram till datorn och inget elektriskt ljus gick att tända. Stort strömavbrott på hela Södermalm och morsan och farsan fast på åttonde våningen i Tantohöghuset. Tji hiss.
Själv var jag långt bort i de mest östra av utkanterna och följde utvecklingen med spänning (hahaha vad jag kunde vara från Göteborg...)
Den kom tillbaka efter ett par timmar, strömmen.
På väg in till stan såg M och jag hur en gigantisk rökpelare tog sig mot skyn och ut över Baggensfjärden strax innan Orminge. Har ingen aning om vad som brann. Men det var mer än en liten barbecue i trädgårn...

Vi släntrade ner till Rival och träffade GB (alltså inte glassen) som vid Norrmalmstorg hamnat bakom ett lastbilsflak med studenter. Ingen bra grej om man kör med sufletten nerfälld. Nån ungjävel på flaket tyckte att den där caben skulle bjudas på öl.
Är de inte klara snart, studenterna? 

Sen morsade vi på den kända rap-trubaduren som satt vid ett annat bord och blev intervjuad.
- Hej va kul det här är Helena, sa han och gjorde en gest mot tjejen som satt mittemot med block och penna.
- Cecilia, sa hon och sträckte fram handen.

Äntligen hemma då till slut bara för att upptäcka att strömavbrotten haft ihjäl den lille, men ack så nödvändiga routern.
Så för att ni ska kunna få dela min dag slanade jag ner till dataaffären och köpte en sprillans ny för trehundraåttifem spänn.

Ska strax börja göra middag. En bra - faktiskt riktigt bra - pasta som ni kanske får receptet till om det går bra för våra svenska pojkar i afton. Tyvärr känns det inte riktigt bra i magen inför matchen. Det där genrepet mot Ukraina rosade inte precis marknaden och nyss sa A i telefon att Daniel Andersson spelar från start.
Det luktar 0-0.
I bästa fall.

3 kommentarer:

Susjos sa...

Tack säger jag för härlig läsning! Och för ELO ( Love them!) Och Smoke on the water, Deep Purple..den är bara såååå bra!

Vi får hoppas det går bra för de svenska gossarna ikväll,så man får ta del av Strömstedts pasta recept?

Själv har jag sovit gott till 17.30 efter en jobbarnatt. Behövde sömn efter hektiska dagar!
Och nu laddar jag om för ännu en natt...och som sagt...kanske kniper tjejerna ikväll,för de blivande fädrerna måsta väl se matchen?..Så då kanske vi på jobbet får se glimtar av matchen??

Kram
Susanne

ika sa...

Nej, men Sverige vinner, vi har ju Henke på plan, och Zlatan. Och om man ska tro Kvällspressen så är det bara dom 2 som behövs för att Sverige ska vinna EM guld, eller jag tror till och med att det bara är Henke som behöver vara på plan och jag som trodde att Fotboll var en lagsport, ack så fel jag haft.

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.