torsdag 12 juni 2008

Torsdags-topografi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!
Det var en fin och tänkvärd låt till gröttallriken idag. Vilka vad dom? Du är duktig på att hitta bra musik. Idag är det äntligen torsdag!!! Jippi!! imorgon fredag och sen en fullbokad helg....Gud vad jag längtar till semestern.
Man börjar bli sliten nu.
Är 1 månad kvar...sen 5 härliga veckor ledigt.

Idag blir det skinksås med ärtor och pasta på menyn på jobbet. sill och potatis ikväll. Måste testa ditt pasta recept,låter jätte gott. Du verkar duktig på mat.
Jag älskar att laga mat.Jobbar med det,men ej utbildad kock. Utan tycker det är kul bara.

Nu får jag sleva i mig gröten och cykla till jobbet.
Ha en underbar torsdag!
Kram Anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej och god förmiddag, Niklas!

Dixie Chicks är så bra! Och deras Landslide video är också mycket bra! Tack för den! Jag ska lyssna lite mer noga på texten när jag kommer hem ikväll.

Det har varit en mycket fin morgon här i Skåne idag men det börjar dra in lite moln på himlen. De har tyvärr lovat regn och åska även här. Min dotter är ute och vandrar på Skåneleden och har sovit i tält inatt... Inte så idealiskt i det här vädret kanske... Hoppas de hittar någon liten stuga att skydda sig i om åskan kommer. Åskväder ska man ha respekt för!

Önskar dig en skön och trevlig dag - även om det kanske regnar och åskar i Stockholm också. Ha det så jättebra!

Varma kramar från Anna Karin

PS: Susanne, jag tänker på dig! Själv är jag inte rädd för åskan men har naturligtvis respekt för den. Men jag förstår att det måste vara jättejobbigt att vara rädd för den, inte kul när det mullrar och blixtrar över ens tak...

Suzesan sa...

"AnnaKarin"....värst är det när blixten är inomhus där man bor eller är. Har varit med om det några gånger.Har nog varit i närkontakt med minst tio nerslag. Så nära så man skriker. Den knackar inte först*ler*Lampor som exploderar och kontakter som "sprutar" eld eller när blixten gick ner i stekpannan genom fläkten och ut igen. Ingen höll i stekpannan. Klotblixtar som fanns förr är kusliga. De går igenom väggar och allt. De finns inte så många av längre. Förra året då när blixten klöv ett träd nära här. Då skakade golven för de som bor där. Några var inte åskrädda före*fniss*De grät som små barn!
Det blev iskallt som vinter när molnet kom men nu är det sol och det tog två timmar för molnet att lägga sig söderöver så långsamt det flyttar sig!
Har jag skrämt nån nu:)
Ha en bra dag!
/Susanne i Halmstad