måndag 23 juni 2008

Blåsinstrument








Tror inte jag tidigare varit med om att min gitarr blåst av gitarrstativet.
Men i Göteborg händer det ofta märkliga saker.
Erik Axel Karlfeldt må ha fått Nobelpriset och varit ständig sekreterare i Svenska Akademien men idag tog jag för första gången in hela texten när det sjöngs allsång i "Svarte Rudolf"...

Så böjde han krullig hjässa
En afton i negerbyn
Mot trettonårig prinsessa
Men edlsken i ebenholtshyn

Vad hade Ebba sagt om Horace slängt upp de raderna vid frukosten?

Nu, efter en riktigt hygglig pasta, äntligen hotellrum, säng och meningslöst tv-tittande till sömnen slår till. Just nu den där Lidl-reklamen när han som är inte så lite eljest står och grillar. Varför är hans fru så förbannat sur i varje film? Kan nån förklara det? Är det för att hon är gift med han som grillar eller för att hon tvingas handla på Lidl?
Zipp zapp!

9 kommentarer:

anki sa...

Hallå
Så det blåste så i götet. Var det mycket folk där,hoppas det.
Varför har du Gert Fylking på bild,var det nåt jag ej fatta...

Jag tror frun är sur för att hon måste handla på Lidl,för vem vill det?
Jag handlar ej där för att dom har så dåliga arbetsförhållande åt sina anställda. Inget kollektivavtal alls,har jag hört.
Har precis pressat i mej en nybakad bulle,dumt nog. Ville se hur dom blev....fy nu gick jag upp i vikt igen..Men gott vad det.
Sov gott
Kram Anki

Suzesan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...

Alltså jag är glömsk. Jag fattade ÄNTLIGEN!*fniss*
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

fylking var inte så svår.
Jenny

Drömma-Lotta sa...

Jag satt (ok låg är ju sjuk sa vi ;-) och funderade på samma nyss!
Chattat, tubat och zappat, hade gärna sett en god film istället...

En annan sak jag tänkte på är att din blogg är lite unik;

folk skriver alltid så långa kommentarer (härligt) men framförallt börjar de tala med varandra...
Fundera på det istället för Lidl!

Tycker att det är både romatiskt och fint iallafall så puss på er allihopa :-)

Kristina sa...

Ja herregud vad hade Ebba sagt?!
Och vad säger Ebba vid frukostbordet angående den sorgliga bristen på kvinnliga litteraturpristagare??

Läste i en bok med barnramsor idag om far som är ute och far(eller något sånt), mor som sitter och syr, Putte är ute i skogen och lillasyster ligger snällt i sin säng! Köpte inte den boken...


Måste erkänna att jag har väldigt svårt för Gert Fylking...han är så pinsam så jag skäms å hans vägnar. Och plump och vulgär...Men antar att många gillar honom, RIX Morgon och allt det där.

Tror att tanten är sur både för LIDL och för sin uppblåsta man, tröttsam reklam som så många andra. Gillar ICA och sen inte många fler..

Förutom blåsten hur var spelningen? Hur gick det att "duetta" m Louise? Det var väl första gången eller?
Sjöng du eget också?

Sitter också och zappar, galen sekt på ettan eller sex and the city på trean; Hmmm? :D
Bloggar nog här istället och kryper till sängs sen.

Kram Kristina

P.s Grattis Ica till "vinsten" i Stefans tävling. Kul att läsa. Alla referenser till "Fem myror" uppskattas förstås av sjuttiotalisten här. Tack Stefan ;)

ika sa...

Tack Kristina.

Jag kan egentligen ingenting om fotboll, fick tex på senaste Sverige matchen lära mig vad offensivt och deffensivt spel är... Men jag vet vad som krävs för att vinna. jag vann min första stora medalj på det sättet, att komma som Underground, inget att förlora bara allt att vinna..så hejja Ryssland.

Anonym sa...

Ville passa på att tacka för igår. Du var suverän på Liseberg. Idag ligger jag hemma och kurerar min dunderförkylning men när jag är bättre ska jag rusa ut och KÖPA din nya skiva! Jag tillhör den gamla stammen som vill ÄGA mina skivor och ha dem i min CD-hylla!

Annica

Anonym sa...

fyra myror.., är det mest klassiska och förstående pedagogiska program som gjort för barn...