tisdag 22 april 2008

Det är konstigt men jag tänker på packning


Det har väl med fåfänga att göra. Det också. Alltså det att man packar ner för mycket när man ska iväg några dar.
Jag borde ha svart bälte i att packa, så mycket som jag har rest runt. Jag borde bara kunna lägga upp kläderna på sängen. Veta exakt vad som behövs och sen slänga ner det i en lagom liten väska.
Så kommer det förmodligen aldrig att bli.

Imorrn bitti åker jag till Irland en sväng. Vi blir ett litet gäng - trettinånting gubbar som av en händelse ska bo bara en sandwedge från en golfbana. Så det kommer nog bli nån runda.
En halvtimme från Dublin och dit måste man ju. Hm...vad har man på sig då? Beror alldeles på hur man känner sig. Alltså tar jag med mig några olika möjligheter. Sen är det tre andra kvällar som behöver sina val och varianter.
Och så dagarna då. Tänk om det är kallt...nån tjock tröja måste med. Men tänk om jag spiller kaffe på den efter en sekund...det blir två tjocka tröjor. Och några jeans va...kostym...näe eller jo kanske eller i alla fall kavaj. Just det - nåt att spela golf i om andan faller på. Nåt svalt för man blir ju svettig. Eller just det ja...det är ju kanske kallt.
Ja ni märker hur totalt hopplöst packcentrum i min hjärna arbetar.

Det skulle jag kunna tänka mig att gå en kurs i - att packa smart och lätt. Att hitta rätt!
Så hej där Karismatiske Konrad - här får du en affärsidé!
Nu ska jag ner i källaren och hämta Amerikakofferten.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mig..pinsamt mycket...
Som musiker reser jag en del. Ändå tycker jag det är lika svårt varje gång. Jag packar ALLTID för mycket. Har alltid med mig min bärbara DVDså jag kan se filmer. Hinner dock sällan.
Jag har bott i England i 6 år och trots att det inte är precis Irland kan jag säga att man behöver en tjock tröja samt paraply.

Hoppas du får KUL. Kommer sakna din blogg om du nu gör ett uppehåll.

Ha det bra Niklas,

Rebecca

Suzesan sa...

Bra idé med Amerikakofferten*ler* Man ska inte ge dig råd om att packa så mycket som du har rest runt.Men min dotter hon har rest så mycket nu på sista tiden mest med ryggsäck. Nån lärde henne att hon ska packa allt. Packa upp det igen, sortera bort och packa igen och så en gång till.
Meeeen det skulle jag aldrig fixa!Jag skulle säkert komma på nåt mer att packa ner.Jag tänker precis som du när jag packar! Kan behövas och det kan behövas..När man väl kommer fram så kanske man bara använt hälften. Så härligt med en Irlandsresa. Gött. Om du inte har tänkt att blogga nåt så kommer jag att sakna det.Åhhhhh! Hoppas du får en härlig semester!Sen som av en slump nära en golfbana vilken tur!Ödet tror jag;)*asg*
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hej Niklas!!

Skönt att höra att även killar kan ha svårt att packa!! Jag har också packat mycket i mina da'r (inte lika mycket som du förstås men ganska mycket!) men lyckas ALLTID packa för mycket. Resonerar precis lika dant, det kan vara varmt, det kan vara kallt och tänk om jag spiller!? Jag brukar säga precis samma sak!! Skönt att höra att det inte bara är jag som tänker så :-)!!

Jag hoppas verkligen att du får många fina och trevliga golf- och pubrundor :-)!! Irland verkar vara ett mycket vackert land, den gröna ön kan nog prunka i härlig vårgrönska nu. Vi kan ju hoppas det i alla fall!

Tack för U2! Kul att se den musikvideon igen. Där ser man ju "mitt" hotell, The Golden Nugget, där jag vann pengar på enarmad bandit :-) en gång i tiden! Roliga minnen som poppar upp!!

Önskar dig en riktigt trevlig resa! Kommer att sakna din blogg mycket - men du kommer väl snart hem igen hoppas jag! Roa dig ordentligt och sakna oss mycket!!

Hugs and kisses from Anna Karin

Anonym sa...

Tyvarr ,delvis har Du ratt i.(Det dar med fafangan).Amerikakofferten byt ut mot American Express -lattare att bara ... tackning saknas? ..da kommer 5-dygnsprognos
Dublin
Tisdag
Halvklart till mulet men uppehåll. 13
7
Onsdag
Halvklart till mulet men uppehåll.
15
4
Torsdag
Halvklart till mulet men uppehåll.
Växlande molnighet och regnskurar. 14
6
Fredag
Växlande molnighet och regnskurar.
Mulet och regn.
14
6
Lördag
Mulet och regn.
Mulet men uppehåll.
15
8
Windstyrka (for segelsugna)
Sydlig vind 8 m/s tisdag

Sydlig vind 5 m/s

Västlig vind 9 m/s

Sydlig vind 9 m/s

Lördag Västlig vind 7 m/s
Inga andra goda rad att ge ..mina favorittips galler bara klannigar och hogklackad ..
Enjoy yourself in Dublin!
/Krys

Anonym sa...

en aldrig så liten kommentar skulle kunna vara - "Richard Gere i American Gigolo". Alla ni tjejer som häckar här - visst vet ni vilken scen jag menar? Aldrig har väl en simpel packning varit så sexig:)

Anonym sa...

Jag har fobi, packningsfobi. Flera gånger har jag rest utan att ta med mig någonting alls. Det blev liksom inte så.

Njut platsen där du ska få umgås.

Anonym sa...

Och jag som trodde att det bara var tjejer som hade den "pack-genen". Man kommer hem efter en resa och halva packningen är orörd..
Blir för övrigt väldigt avis på din Irlandsresa. Dublin är fina grejer!
Trevlig resa!

/Morre

Susjos sa...

Ja, det där med packning är inte lätt,det blir ofta tungt!

Nästa onsdag ska jag till Malaga i en vecka med 3tjejer ! Ska bli så underbart,men börjar redan oroa mej för packningen, det är kalla kvällar,och kanske lite sol ibland?Så vad ska med???!!!

..Och du anonym,visst vet jag vilken scen du menar i "American Gigolo"! Kan man packa sexigare,fniss!!!

Och så härligt med U2! Älskar den låten!!!
Ha en trevlig Irlandsresa!!!!

Kram
Susanne

Susjos sa...

Just det,nu ser jag.." Det är konstigt men jag tänker på Irland"

Det är en fin låt på din skiva!

Kram
Susanne

Anonym sa...

Ja fy för att packa rätt. ska till göteborg från torsdag till söndag och har bekymmer vad man ska ta med.Kanske lite varmare där än här i stockholm,men tänk om jag fryser...
Ja hoppas du lyckas att packa klokt. Ha en trevlig resa,lagomt med öl och golf.
Kram Anki