söndag 6 april 2008

En familj som andra


Förra gången jag sjöng "En kvinna och en man" tillsammans med Anne-Lie Rydé var på QX-galan för två år sen. Mycket roligt just där eftersom själva sången är så mycket hetero en sång överhuvudtaget kan bli. Vi blev också självklart avbrutna mitt i andra refrängen. Sissela Kyle kom in  och ställde den naturliga frågan - hur tänkte ni här?

Ikväll spelar Anne-Lie på Rival och för tredje gången någonsin ska vi sjunga den där gamla slagdängan live tillsammans.
Så jag måste gå nu...

7 kommentarer:

Suzesan sa...

Hoppas det var bra dårå. För du har väl redan stuckit dit. "En kvinna och en man" är en sån bra låt.CooLt med sångåterförening. Lite annan publik nu dårå.
Köttbullarna var supergoda. Tack för det nya receptet. Man åt ungefär så mycket som du beskrev.De kryddorna passade mkt bra ihop en smaksensation.Jag tog så mycket som du beskrev att man skulle göra*skrattar* Lite mer vitlök tror jag för jag hade mindre färs, annars så gjorde jag som jag brukade bara "duttade i på en höft". Sen blev jag så trött så jag typ svimmade i sömn en halvtimme.
Hoppas du kan SovA Gott när du kommer hem dårå.
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hoppas det gick bra!
Nog är det kanske så att "mamma-pappa-barn" är det optimala. Men inte till vilket pris som helst. Och allt är ju inte viljestyrt...
Det viktigaste är väl att barnen mår så bra som möjligt. Men vilket barn mår bra vars förälder mår dåligt?

På något vis finns nog alltid dåligt samvete vad gäller barnen, åtminstone i min kategori. Bara det att dottern är det enda "skilsmässobarnet" i sin klass.
Ninni

Suzesan sa...

Psssttt jag glömde. Jaaaåååhh SisselaK tycker jag är sanlöst rolig. Man kan säga den roligaste av kvinnor. Men då blir det genast fler som är med om den fighten..om kronan! För nån kan bli mkt rolig då just för stunden när man hör dem. Roligt är bra!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hej Niklas!

Hoppas det går bra på Rival ikväll! "En kvinna och en man" är en mycket bra låt och ni sjunger den så otroligt vackert tillsammans. Hade gärna velat vara på Rival och se och höra er ikväll! När du var på Rival, drack du deras goda mineralvatten då? Rival har nämligen ett mycket gott mineralvatten här från Åhus/Yngsjö som heter Malmberg Original. Mycket gott!!

Nu har jag precis kommit hem från ett jobbigt pass på Friskis & Svettis så det är dags för mig att äta lite sen kvällsmat.

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! God natt och sov gott, så småningom!

Kramar Anna Karin

Anonym sa...

Klockan 11.00 imorgon måndag slår jag ut på The Island i " Johnny Logan " country! Putsa drivern snart är det Din tur!!
/GB

Susjos sa...

Så,det var där jag skulle ha varit ikväll! Synd att jag inte läste din blogg lite tidigare....
Hoppas kvällen var angenäm!

Kram
Susanne

Anonym sa...

Synd att man inte visste tidigare. Då skulle det ha varit självklart att åka till Rival!

Jag hoppades verkligen på att du skulle sjunga "En kvinna och en man" - kanske som extranummer - med Anne-Lie när ni stod på samma scen med The Husbands i Tylösand i juli 2006. Men det blev inget...som tröst fick man höra den låten på Packmopedsturnén men då med Irma - det lät ganska OK det också.

Godnatt!

Niclas C i Norrköping