måndag 21 april 2008

Leende Lycka


Åh en sån konsert!
Var på Cirkus igår och såg James Taylor. Jag kan, eftersom jag den senaste tiden på ett nästan maniskt sett blivit fixerad vid centimetrar, konstatera att James är jävligt lång.
Sen har han en röst från himmelen. Lite som sammet faktiskt. Och när han sen dessutom har en låtskatt som slår det mesta kan det ju inte bli dåligt.
Jo, tänker ni, om han har ett dåligt band. 
Men det hade han inte. Han hade inget band alls utan bara en mycket tillbakadragen klaviaturspelare. Klädsamt och smakfullt broderande.
Jo men om han är tråkig på scen då, den där James, kanske ni säger då.
Men det var han inte. Sällan ser man artister som pratar så bra och alldeles ovanligt smart humoristiskt mellan låtarna. Och som visar diabilder. Han har en del att berätta. Tror att han var ihop med Carly Simon, Carol King och Joni Mitchell. Typ samtidigt...
Men nu har han en annan fru och hon sjunger i en kör som då och då, i inspelat skick, dyker upp på storbilden och lägger änglastämmor. Briljant!

Jag var helt lycklig när jag gick hem och jag tänker sno hela konceptet och göra en egen föreställning av.
Sen åka ut och spela i hallar.
Produktionen blir så liten att vi kanske får plats i just din...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Niklas!!

Det låter verkligen som en härlig upplevelse!! Kul! Själv kan jag tyvärr inte så mycket om James Taylor men jag ska kolla upp honom och lyssna på hans sammetsröst.

Jag tycker absolut du kan sno hela konceptet och göra en egen föreställning! Och sen måste du åka ut och spela, mycket och ofta! Du sa du skulle spela i olika hallar. Kanske produktionen blir så liten så att du får plats i min till och med!?!

På somrarna brukar jag jobba med musik- och teaterunderhållning här i mina hemtrakter. Tyvärr blir det inte någon aktivitet i Teaterlogen i sommar - men nästa sommar då, då ska vi ha en rejäl teater- och musiksommar igen. Jag skulle väldigt gärna vilja ha dig med som huvudnummer en kväll. Vad sägs om en tur till Skåne och en skön, härlig och gemytlig musikkväll i Teaterlogen? Du kan väl åtminstone lova att tänka på saken!?!

Ser i alla fall fram mot en turné, blir det av till hösten? Visst drar det lite i turnénerven? Visst är det roligt att vara ute på spelningar och träffa alla fans ;-)!? Visst!?!

Ha det så jättebra och fila på din produktion... Önskar dig en skön fortsättning på eftermiddagen och en trevlig kväll!

Många varma kramar från Anna Karin

Suzesan sa...

*skrattar*Pax!!..det får plats;)
Härlig låt!
Kul idé!
Hahaha så roligt med din "maniska fixering vid cm:rar"
Här är nog.. nästan tjugo grader ute. Jag har använt solen till att bättra på min ansiktsfärg. Solen gör att om nån dag är allt grönt.
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Självklart inviterar jag, liksom alla andra bloggdamer, dej till hallen. Tycker nog att du redan har det mesta ur denne Taylors koncept ...har inte koll på musiken - men en del av damerna - ...
Ring innan du dyker upp, vore tacksam om du fixade köttfärssåsen.
(Det är på tiden att ni män släpper den där fokuseringen på centimeterna)
Ninni

Anonym sa...

Carly Simon-Let The River Run,Better Not Tell Her
Carol King-I Feel The Earth Move,It's Too Late
Joni Mitchell-My Secret Place
Jag ar alltid lycklig att hora de
James Tylor var bra ihop med CS, CK,JM-de var stora pa 70-80 talen
men de ar BACK
lite kokett av Dig..."Produktionen blir så liten " -jamforelse med JM- latskatt ,'trio' eller smaprat?
/Krys

Anonym sa...

skit också - får man skriva så i en kommentarsblog ? hur har jag kunnat missa detta! Det får bli till att se fram emot din version av "One Man Band". Nu jag sura lite. / xoxo Cia-Ann

Anonym sa...

James Taylor är helt fantastisk! Den konserten hade jag velat gå på.
Carly Simon och Joni Mitchell är några av världens bästa sångerskor någonsin (bäst förutom Kate Bush är nog ändå Sandy Denny). Lyssnade på Simons "mocking Bird" tidigare idag. Vill säga att Mitchells senaste CD håller måttet. Lyssna även på Linda Thompsons senaste.
James Taylor är bara SÅ bra...Hoppas du även gillar Marvin Gaye. Han har gjort en av de coolaste låttitlar jag vet"You can divorce me but its gonna cost you..."
Ska lyssna på min IDOL Rufus Wainwrights Judy Garland-tolkningar ikväll.

hälsningar Rebecca

Susjos sa...

Välkommen ut till förorten också!

Kram
Susanne

Anonym sa...

James Taylor gör sig bäst live. Skön upplevelse.

/V

Anonym sa...

jag var också på den konserten. heeelt fantastiskt var det.