fredag 25 april 2008

Moving day













Gick av stapeln på en bana ritad av Hin Håle själv.
Det kom några små ensamma stackars droppar i början men på det stora hela var det uppehåll.
I alla fall när det gäller nederbörd. Uppehåll i skitslagen var det mycket sällan. En luttrad gentleman berättade att dåliga golfslag oftast kommer i serier av tre. Och sen då, undrade jag. Ja sen kommer tre nya förstås, sa han.
På femtonde lekte jag bergsget. En alldeles bedårande upplevelse om allt bara hade handlat om utsikten.
Min rumskamrat däremot är på toppen av helt andra saker. Exempelvis tävlingen som han leder med fem slag inför morgondagens ytterst spännande och avgörande runda.
Har fått mutförslag från andra spelare som vill att jag 1. super ner honom eller 2. har efterfest på vårt rum. Funderar på att försöka få till bägge alternativen. Eller så kanske han blir rökförgiftad av nån cigarr...

I afton Dublin. U2, Guinness och - faktiskt - musslor från himmelen.
Tell you all about it tomorrow.

3 kommentarer:

Suzesan sa...

*skrattar*
Du hade iallafall tur med vädret. ha en helkväll.
Bergsget hahaha låter så roligt. Verkar ju bli en härlig fredagskväll...förutom Guiness och musslor. Musslor är jag duktig på att laga till men äter ICKE.
Du får tänka ut ett slugt knep.Så du vinner hela "alltihopa" Ta mutor, ta mutor, ta mutor. Jag hejar på dig. Sorry rumskamraten!
Skön låt!
Ser fram emot att få höra imörra då hur kvällen blev.. 1 eller 2
Nu till färskpotatis och kyckling och god sås.
Ha en bra kväll.
Sov Gott
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Bättre lycka nästa gång...Länge sen jag åt musslor.

Efter studiojobb åkte jag ut en sväng med min Yamaha. Nu börjar snart motorcykelsäsongen på allvar!

Har kollat lite på Youtube och säger bara det att The Flower Kings är helt underbara. Lyssna på "The church of the heart". Roine Stolt var bra redan i Kaipa men Flower Kings är Sveriges bästa band. Har sett dem 4 gånger.

Såg nu din låt från Melodifestivalen. Den är BRA! Den svänger!

Ska se film med tonåringarna. 1408 tror jag det blir. Jag föreslog Fellinis Amarcord men det gick inte hem...

Du är helt enkelt oerhört cool som tänker på dina trogna bloggläsare och ger rapporter från västerland..

Önskar dig bra väder och bra mat och bra golf.

Rebecca

Anonym sa...

...blåmusslor...?
Det finns ett ordspråk som säger att tråkiga saker händer i serier av tre
men Du verkar vända det till motsatsen|
U2, himmelska musslor,rökförgiftning..
(Guinness hoppar jag över-inte museum)
/Krys