tisdag 22 april 2008

Har inte vi setts förr...?

[Roland]
Roligt och stimulerande när något väcker känslor och skapar tankar.
Så många kommentarer som inlägget om Karismatiska Killar har väl inget inlägg fått tidigare.

Attraktionskonsulter, numberclose, kiss close, bootcamps, bitchshields, peacocking, negging...
Ja där har ni några av glosorna. Förlåt, men jag kan inte annat än dra på munnen en aning.

Luften är fri, scharlataner har alltid funnits och det är tillåtet att tjäna pengar på vad fan som helst så länge det inte är brottsligt.
Jag tänker varken försöka stoppa attraktionskonsulterna eller de som vill delta i kurserna.
Däremot tänker jag aldrig sympatisera med människor eller organisationer som cyniskt gör affärer av andras vilsenhet, rädsla och ensamhet. Oavsett om målet - den inre friden och tillfredställelsen - handlar om att hitta en brud eller en Gud. Visst kan vi bättre än så.

Förmodar att det finns lika många människor som det finns sätt att ragga på.
Och det allra viktigaste är ändå att förstå att man duger. Är en Gustavo, som iklädd cowboyboots skriker ett "Wassup guys? Läget?" och sen snor en på sextusen spänn, vad man behöver då?
Jag är svårt skeptisk.

Du är okey precis som du är!
Det är en sanning. Och den är alldeles gratis.

10 kommentarer:

Suzesan sa...

Det blir en mer än dubbel känsla av detta inlägget.Först ett lite fniss åt bilden. Sen en godtanke. Sen så drunknar man ju bara i den underbara låten. Försvinner iväg någonstans i tonerna.Typ!
Jag håller med dig i allt!
Bra sagt Niklas!
Hoppas din packning blir nåt så nära bra och än en gång ha en bra semester.
Och gooood tur med att spela kula!
Skönt när första solbrännan känns på kinderna.Pressa! Varit ute nästan hela dan.
Åhh vad tråkigt om det blir bloggfri semester så jä*la många dar*ler* Jajaja det får bli bloggvikarie-andrabloggarsålängedårå*suck*
Ha en härlig kväll och Sov Gott
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

ika sa...

jo visst finns det många sätt att tjäna pengar på och det finns många människor som utnyttjar andras vilsenhet..när jag blev sjuk i min obotliga sjukdom fick jag flera påhopp om så kallade alternativa behandlingsmetoder. bland annat var det en man som påstod sig kunna meditera mig frisk. En hundpsykolog kunde, mot betalning så klart..prata med min hund som då kunde sända ut energier så jag blev frisk, andra säljer vatten som man kan dricka när inte den medicinska läkaren på sjukhuset har ett botemedel, med detta vattnet får fick man dock inte äta vanlig mat... Tyvärr är det många vilsna själar som går på sånt här, inte bara sjuka personer som i desperata försök försöker hitta en behandling utan även personer som känner sig ensamma och bara vill få bättre självförtroende så de oxå kan dela livet med en käraste...

kanske var jag lite klumpig när jag i min förra kommentar skrev " desperata människor har band med texten " flickvän sökes"..tänkte snarare på en medelåldersman som brukar springa runt i bowlinghallen där jag tränar..hans senaste konstiga raggningsförsök var på en gift kvinna under en bowlingtävling, då drog han ner byxorna och visade henne vad hon gick miste om, dvs om hon inte lämnade sin man för honom då....han skulle kanske behöva en sån där kurs?

Anonym sa...

Eftersom du redan sagt det så bra Niklas så säger jag inget mer än Trevlig Resa!

Hoppas du får det riktigt fint och berätta gärna om Irland när du kommer hem. Skulle gärna åka dit någon gång.

Dottern är ledsen måste gå...

Kram Kristina

Anonym sa...

..hoppas att Du laser mellan raderna ..och hittar den ironi ..dar den sitter i..
Du formedlar bara tankar Du vill skriva om och ditt satt att skriva de pa..
vi ar bara tillfalliga gaster hos Dig
att kommentera ar svart .. man har ingen partner att fora diskussion vidare
Jag hade faktiskt ingen aning om vem Du ar
fastnade pa bloggen av en slump , via en intervju med dig -
det med luggen -du skamtade sa jag forsokte var "lika' rolig men.. men men
..att kanna empati skapar en manniskor..
/Krys

Anonym sa...

Ha en bra ledighet och var nu HELT LEDIG! Le lite nöjt för dej själv över vetskapen att vi damer är inne på bloggen, ett par gånger per dag, för att se om du kanske ändå skrivit något.
Tack Kristina!
Ninni

Anonym sa...

Relationer är svårt o "Sätta på tjejer kursen" föder en del tankar kring moral, ärlighet, vem man är, hur man marknadsför det på ett riktigt sätt för rätt person.

Här kommer en liten moral-gåta för den som orkar. Det finns inget rätt svar, men beroende på hur man resonerar så är olika saker mer eller mindre viktiga för dig som person.
"Sheriffen i Nottingham fängslar Robin och Lille John i sin djupaste fängelsehåla. Marion bönar och ber för deras frigivning och för att återfå sin älskade Robin. Sheriffen går med på att släppa dem om Marion spenderar en natt med honom. Hon går med på detta och dagen efter släpper sheriffen fångarna.
Robin vill genast vet hur Marion övertygade sheriffen att släppa dem. Hon bekänner sanningen och blir mycket bedrövad när Robin kallar henne slampa och säger att han aldrig vill se henne igen. Lille John försvara henne och erbjuder henne att lämna Sherwood skogen med honom för ett liv tillsammans. Hon accepterar och de rider iväg tillsammans."

Vem har högst moral/ärlighet, vem är värst? Rangordna med högst moral först.
Visst är det kul att leka lite! :-)
Ann

Anonym sa...

Jag hoppas att det inte bara är damer som läser bloggen även om det i huvudsak är dom som äger kommentarsfältet. Absolut inget fel på damer men blandat är nästan alltid roligare tycker jag.

Min bild av Irland är kallt och rått och hisnande vackert, har aldrig varit där annat än i fantasin. Klä av sig kan man alltid, tvärtom kan vara knivigare. Återkom gärna med rapport om hur raggningen funkar där borta. Har fått för mig att det kan gå rätt vilt till och dom kommer väl på ungefär samma nivå som svenskarna vad det gäller drickande. Ha det bra!

Anna

Anonym sa...

Önskar oss alla godhet, snällhet, empati, ärlighet och att vi fullständigt översvämmas av lust att göra godhjärtade handlingar.
Har länge funderat på att skaffa ett fadderbarn. Kanske är det dags nu?
Många har patent på sanningen. Vad som är sanning för en människa är kanske inte det för en annan.

Hoppas su får lite sköna musikaliska influenser under din resa. Har nu börjat lyssna på din samlings CD och tycker om dina texter.
Har du någon poesi hemma; ta med något av Tomas Tranströmmer.
Gör förhoppningsvis en hole-in-one och ha det lugnt/kul/fint.
En tonårsdotter gjorde köttbullar enligt ditt recept och det blev himla gott.
Nämnda dotter fnissar något över att jag smyger mig till att läsa din blogg eftersom jag aldrig lyssnat på din musik förut men allt kan ju inte vara Led Zeppelin eller Deep Purple, säger jag...

Packa sjukt mycket och kom undan utan övervikt på bagaget genom lugggtricket...

Rebecca

Sanna sa...

Whiskey, folkmusik, varghundar, grön natur, gummistövlar och paraply!
(Lite avundsjuk är jag allt!)
God tur!
/Sanna

PS! En rejäl uppryckning på torsdag när "lillebror" kommer på besök så blir det en whiskey för mig:-)
DS

ET sa...

Apropå RaggningsCoacher. Jag kan inte komma på en enda gammal orienterar-uv som skulle lägga 550 spänn i timmen på en Personlig Tränare. (...och varför vara på ett gym när hela skogen är som en stor idrottsarena)...................Ja, lite så!