tisdag 15 april 2008

Lite svinn får man kanske räkna med











Kaffebar var rena rama musikermuséet imorse. 
Vägg-i-vägg ligger en inspelningsstudio och under sjuttio och åttiotalen spelades snudd på 100% av alla dansbandplattor in just där. Oj så många tårar där gråtits och sista ljuva år som levts och mörka ögon och leendet du gav mig. 

Numera har Lennart Östlund släpat dit det som en gång i tiden var Polarstudion och just idag var det Bosse Kaspers Kombos tur.
Så de tog sig förstås en dubbel macchiato inne i vänstra hörnan innan den första inräkningen.
Och där satt redan jag och Johan Norberg och kände oss som såna där day-workers som brukar stå utanför olika grindar och hoppas på att få ett litet knäck för att hålla barkbrödet borta ännu en dag...sen anslöt även Martin Jonsson och då behövde vi bara en bassist.

- Men du kan ju spela Moog-bas, sa Mats Asplén (som numera tydligen heter Shubert...hm...borde kanske byta ut Strömstedt mot Mozart...nej för kaxigt - Ravel eller nåt...Stravinsky...?) på klingande norrländska.
Sen var det bara norrländska för hela slanten och diskussion om hur man egentligen ska uttala croissant när man är västerbottning på ett fik i Stockholm.
Snillen spekulerar ultra-light med andra ord.

Undrar förresten var min Mini-Moog är? Och min  Clavinet? Min Fender Bassman-förstärkare?
Längesen vi sågs!

2 kommentarer:

Suzesan sa...

*lång paus* och "krråasang"
Hahaha så roligt.
Ett härligt inlägg.
På tal om tårar som gråtits..så satt jag och min enda Storebror och rispade "Gråt inga tårar"(ThorLeifs) med en knappnål.. sorry. Den skivan var rätt ny i huset hemma hos oss och larmet gick. Vi satt med skivan mellan oss och drog med varsin nål..från mitten och hela vägen ut. Det fanns nån anledning, minns inte varför;)
Nääeee Strömstedt det är bra det tycker jag. Men välj det du tycker känns soM det bästa. Du kan ju byta mellan dem som du räknade upp. Känn efter på dagsformen.
Vilken känsla han som spelar piano har för musiken!
Barkbröd ja. Vi har ingen skog kvar här nere nästan så det blir inget bark i brödet inte! Vad bidde det då?*skrattar*
Nu ska jag ut i SOLEN...en promenadsväng.
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

äsch, jag är västerbottning. croissant låter nog ungefär lika dant, fast mindre feminimt. Om man inte är från burträsk vill säga, men då äter man nog inte croissanter på fik i stockholm så ofta.